Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen hobby-pedalbyggere/moddere der ute som kan hjelpe med et lite mod-prosjekt? Evt. noen som kjenner noen?


Naigewron

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort noe dumt. Jeg kjøpte en Henretta TwoInOne-boks, som er en greie Henretta tilbyr der de putter to av mikropedalene sine i én boks. Jeg tenkte det skulle spare plass på brettet, outputs fra strømforsyningen og at jeg kunne få dekket to modulasjonsbehov på én gang... Men jeg gjorde litt for lite research først.

For det første så kombinerte jeg chorus og tremolo, men har jo senere innsett at de låter best plassert på forskjellige steder i signalkjeden (chorus før delay og tremolo etter).

For det andre var boksen for en TwoInOne større enn jeg trodde. Jeg regnet med den var dobbelt så stor som en av mikropedalene (2*2 tommer), men den er vesentlig mye større enn det. Tullete av meg å ikke spørre om det først, men impulskjøp er nå en gang impulskjøp.

Så jeg lurer på om det finnes noen hobbyister (eller proffe) der ute som kan hjelpe meg med å få de to kretsene inn i hver sine bokser (så små som mulig). Tremolo-kretsen skal kunne få plass i en boks på 2*2 tommer, mens chorus-kretsen trenger en litt større (2,5*3 tommer). Det behøves også to ekstra jack-plugger og en 9V input for strøm.

Alternativt kan jeg også leve med å få to ekstra jack-inputs i boksen slik at jeg kan plassere kretsene på forskjellig sted i signalkjeden selv om de er i samme boks, men jeg tipper det kan bli veldig trangt.

Jeg kan jo selvsagt sende den tilbake og få dette gjort hos Kevin Henretta, men det blir nok fort litt dyrere enn å få det gjort av noen her i landet (både frakt og arbeid). Men jeg betaler jo selvsagt for jobben uansett :) 

Pedalen ser slik ut. Ingen eksterne pots, kun jack inn og ut, strøm-input, to LEDs og to knotter. Kan knipse bilder av innmaten også om noen er interessert :) 

image.png.c3124280b009ced28a60d8493ba90f7f.png

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde litt samme greia med Super Mod-pedalen min. Tenkte å kombinere delay og phaser, men kom på at jeg vil ha phaser’n før vreng. Endte opp med både en egen phaser og delay, så nå bruker jeg mod-pedalen til harmonic tremolo og flanger/chorus. Ble forsåvidt veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som noen big deal å få gjort det der...  en dreven pedalbygger a’la FjordFuzz eller noe fikser dette fort vil jeg tro. Mulig det er plass i boksen du har også...

Men... vil bare si det... Tremolo før Delay synes jeg fungerer heeeelt utmerket... men du får uansett muligheten til å endre etter eget ønske med den modden din, så uansett itj domt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremolo kan trygt plasseres helt til slutt, etter reverb, slik det var på de gamle Fender amps. 

 

Edit: chorus låter ofte best etter delay. 

Brent Mason, Vince Gill m.fl kobler modulasjon (som MM4) etter delay. 

Konklusjon: la boksen være, sett den etter delay enhet. Vil du spare plass kan boksen monteres sidelengs. Det virker unødvendig å bygge den om. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, skela said:

Tremolo kan trygt plasseres helt til slutt, etter reverb, slik det var på de gamle Fender amps. 

 

Edit: chorus låter ofte best etter delay. 

Brent Mason, Vince Gill m.fl kobler modulasjon (som MM4) etter delay.

Larry Carlton, Don Felder og andre kobler også chorus etter delay. 

Konklusjon: la boksen være, sett den etter delay enhet. Vil du spare plass kan boksen monteres sidelengs. Det virker unødvendig å bygge den om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 hour ago, mrwarensemble said:

Siden du bor i Bergensområdet selv burde du høre med Kristian ett eller annet oppe på søreide. Skikkelig flink fyr som har fikset en del pedaler for meg. Kan skaffe deg mer info om ønskelig

Interessant. Hvis du har noe kontaktinfo eller noe så send det gjerne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.