Gå til innhold
Z0S0

Oppgradering av høyttaler-element

Anbefalte innlegg

Hei!

I mitt beskjedne hjemmestudio har jeg et Ibanez TSA 1x12» kabinett stående til el-gitarinnspilling. Det sitter et Celestion Seventy 80 element i det fra fabrikk. Ettersom jeg har skjønt er dette i klassen «inngangs/nybegynner» element fra Celestion. Mine spørsmål til de litt mer erfarne blir da:

Er det stort forbedringspotensiale i å oppgradere elementet?

Er Celestion G12M et step up? Ønsker noe som funker til klassisk jordnær rock n roll.

Er det noe man kan begi seg ut på hvis man kan lodde litt?

All hjelp mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for input! Har sjekket at det sitter et 8 Ohms element i, så forholder meg til det. Jeg regner med at når det gjelder watt-styrke, så holder det bare amp’en man skal bruke holder seg godt innafor maksgrensa på elementet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskende hvor mye høyttalerelementet har å si for gitarlyd. G12M i åpent kab, er en favoritt her i gården.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er jo som baken men i et 1x12 kab rettet mot rawk er min favoritt G12H. 

Liker også G12M men helst i kombinasjon med noe annet eller et par eller mer av samme. 

Skjult innhold - vennligst logg inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av hypotc
      Selger en utrolig fet Ibanez RG652AHMFX Prestige med oppgraderinger!
      Gitaren er som ny, det er ingen hakk eller andre synlige skader på den. Kjempegod å spille på. Gitaren låter også veldig bra iom at pickupene er oppgradert med DiMarzio Crunch Lab i bridge og Liquifire i neck.
      Modifikasjoner:
      - Pickups er oppgradert med DiMarzio Crunch Lab / Liquifire-sett.
      - All elektronikk er byttet ut med Mad Hatter SVST-IBZ-system. Dette gjør at man slipper å lodde og kan enkelt bytte pickups og slikt selv. Dette settet koster nytt $90 fra hjemmesiden deres.
      - Fjernet toneknob og flytter volumknoben der toneknob var før. Har en liten plastplugg for å tette hullet. Kan sette det opp normalt igjen før salg om det ønskes.
      - Satt på svart volumknob og bridge istedet for standardfargen "Chrome black". Kun for estetiske grunner. Alle delene er originale Ibanez-deler, kun fargen som er forskjellig.
      Originale knob'er og bridge følger også med.
      Gitaren leveres med original Ibanez prestige hardcase. Om gitaren skal sendes så vil denne hardcasen være pakket ned i en pappeske i tillegg.
      Kan hentes i Trondheim eller sendes mot at kjøper betaler frakt! 
      Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse.
      Denne annonsen ligger også på Finn.no (finnkode: 125706305)
      Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2018/8/vertical-5/03/5/125/706/305_913868946.jpg&key=e8dc044c2c259e8eae77fbc55e68dd3536c611af3096c148734c123821347602" width="562" />

• Av M.A.K.S
      Har kommet til erkjennelsen av at 8 strengere ikke er helt min greie og selger derfor denne.

En dønn solid og lettspilt åttestrenger.
      Kropp i basswood
      Hals i lønn, gripebrett i rosewood
      Aktive EMG-808 pickups
      Fastmontert edge 3-8 bro

Gitaren er brukt og har fått noen skrammer i lakken, se flere bilder på Finn.no

Befinner seg i Bodø, sendes for kjøpers regning.
      Prisantydning: 7000,-

Link til annonse: Skjult innhold - vennligst logg inn
    • Av M.A.K.S
      Vurderer å selge denne godsaken.
      Ibanez JPM P4, John Petrucci signaturmodell. De fleste som er interessert i denne vet hva det her er snakk om.
      Kropp i basswood
      Hals i lønn, med gripebrett i rosewood.
      Så godt som ingen båndslitasje.
      Ibanez Lo-Pro Edge tremolo
      DiMarzio pickups, Air Norton + Steve’s Special

Har hatt denne siden den var ny. Lakken har enkelte steder begynt å bli litt "glossy", noe som er tilnærmet uungåelig på mattlakkerte gitarer.

Se annonse på finn.no for flere bilder.

Gitaren befinner seg i Bodø, kan sendes for kjøpers regning.
      Prisantydning: rundt 16.000
    • Av jon01
      hei:) eg har en Ibanez RG320DXFM-TG transparent grey og vurderer å selge, men eg finner ikkje ut hvilke pris eg skal sette på den. den er veldig fint behandlet og det følger med fin bag til den også. Håper dere kan hjelpe meg og eg håper på seriøse svar:)
    • Av Skullkrusher
      Nydelig gitar, helt original med original hardcase! Veldig uvant med (relativt) tykk hals, flate frets og kun 21 bånd, men stor spilleglede uansett. Har noen få skrammer her og der, men ikke mer enn man kan forvente etter 36 år. Båndene er visstnok nyslipte av Geir Falck og føles mer eller mindre strøkne, men trenger en liten rens.

Vet ikke helt om jeg skal beholde den over tid eller ikke. Hva kan man forvente å få for en slik i disse dager?

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.