Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av høyttaler-element


Anbefalte innlegg

Hei!

I mitt beskjedne hjemmestudio har jeg et Ibanez TSA 1x12» kabinett stående til el-gitarinnspilling. Det sitter et Celestion Seventy 80 element i det fra fabrikk. Ettersom jeg har skjønt er dette i klassen «inngangs/nybegynner» element fra Celestion. Mine spørsmål til de litt mer erfarne blir da:

Er det stort forbedringspotensiale i å oppgradere elementet?

Er Celestion G12M et step up? Ønsker noe som funker til klassisk jordnær rock n roll.

Er det noe man kan begi seg ut på hvis man kan lodde litt?

All hjelp mottas med takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input! Har sjekket at det sitter et 8 Ohms element i, så forholder meg til det. Jeg regner med at når det gjelder watt-styrke, så holder det bare amp’en man skal bruke holder seg godt innafor maksgrensa på elementet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er jo som baken men i et 1x12 kab rettet mot rawk er min favoritt G12H. 

Liker også G12M men helst i kombinasjon med noe annet eller et par eller mer av samme. 

https://evenstadmusikk.no/produkter/pa-utstyr/høyttalerkomponenter/12--elementer/celestion-classic-g12h-anniv-t4533awd-8r-t4533-1023368-p0000009115?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Celestion CLASSIC G12H ANNIV T4533AWD 8R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.