Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikeacaster


Anbefalte innlegg

Da var gitaren strippa ned til treverket igjen, og jeg har smørt på et par strøk ned svart Herdins lakkbeis. Har bestemt meg for at nå blir det ikke noen superglatt finish, delvis fordi at jeg er lei av pussing men også fordi jeg synst det er litt tøft med litt røff overflate med denne lakkbeisen på. 

Fant en plekterbrett-plate i tortois som jeg vurderer, men er noe usikker på om dette matcher. Hva synest forumistene?

image.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vist ikke helt i mål alikevel. Viser seg at det er ekstremt lav output på p90`en. Har sansynlig vis rotet med koblingen, finner ikke skjema for telecaster med p90 og toggle-switch. Har loddet svart til chassis på volumpot og hvit på ene lug`en på toggle switch. Skal skjerming loddes til jord, er det her feilen ligger? Noen som kan hjelpe?

Har ikke justert høyde på pickupen riktig nok. Ser at polene bare skal ligge 3-5 mm fra strengene på p90, stemmer dette? Da må de i såfall skrues langt opp for min del, er vel 1 cm avtand nå. Tenkte først at lomma var for dyp, men den er bare 15 mm dyp + at jeg har festet noe tynn skumgummi i bunn for muligheter for høydejustering.

Tips mottas med takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, arneK said:

Prøv å heve pickupen hvis outputen er lav før du gjør noe annet...  skjerming skal vel loddes til jord ja, er den loddet til noe annet nå? Intonering bør gå fint med kompenserte sadler...Fin gitar forresten.1f642.png

Får altså ikke lyd. Har nå både hevet den og loddet skjerming til jord. Fortsatt ekstremt dårlig output. Får litt lyd når signalet kjøres via vreng-effekt med høy gain. Er det noe vits i å prøve å bytte om hvit og svart kabel?? Kan ikke se at noe er feilkoblet egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, SteikBacon said:

Det du beskriver høres ut som du har brudd i kretsen, f.eks. at pickup ikke er korrekt jordet. Har du mulighet å måle, og poste bilde av innmat? 

Tror jeg skal ta å gjøre opp igjen all koblingen, ser ut som en søppeldynge, lodding er ikke alltid min sterke side ? Men som nevnt tidligere, skjerming av kabel er nå loddet til chassis på volum-pot, burde ikke dette være god nok jording? De to andre kablene er koblet som bridge-pu; hvit til switch og svart til chassis på volum-pot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/29/2018 at 3:23 PM, SteikBacon said:

Tja, er jo ikke all verden som kan gå galt. Men feil har du, så da må man jo feilsøke. Er alltids greit å rydde opp i spagettien, er det kaos så legger man lista lavt for å få feil. Sikre deg at alt er koblet korrekt.

Ja da var feilen lokalisert. Loddet opp igjen alt (på samme måte som før riktignok, men dobbelsjekket med skjema jeg fant på nettet). Fortsatt samme feil. Målte så switchen, og fant ut at det må være et brudd i ene posisjonen. Byttet posisjon på kablene, og vipps så var det lyd i P90, og død bro-pu. Så da er det bare å få tak i en ny switch så skulle en være i mål :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.