Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Svidd pedal


Polariteit

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg selv en "Keeley dark side" til jul og i min ivrighet til å prøve den brukte jeg den eneste 9V adapteren jag hadde i nærheten og det begynte å ryke. Viser seg at adapteren jeg brukte hadde feil polaritet og har svidd i stykker noe inni pedalen. Kjøpte fra England så har ikke garanti og uansett var vel dette en feil fra min side. 

Er det mulig å fikse den selv eller få den fikset et sted, eller er det bare en dyr pris å betale for ikke å kunne tingene sine?

20171219_155604.jpg

Screenshot_20171220-020425.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er heldig så er det kun en beskyttelsesdiode som er svidd. Det kan la seg reparere. Men Dark Side er vel en digital pedal, så det er vanskelig å si om noen ømfintlige chiper har fått seg en trøkk.

Ser at Keeley reparerer pedaler, kanskje det kan være verdt å kontakte dem først?

https://robertkeeley.com/warranty/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Troll skrev:

Hva står på krettskortet i hvitt, på siden av den brente chippen? Rett under C14. Vanskelig å se om dette er en aktiv eller passiv komponent, men kan se ut som det er en enkel komponent ala diode eller tilsvarende. 

Ser ut som "D2" i mine øyne, og i så fall er det nok en diode ja (og enkel å bytte). Spørsmålet da er jo naturligvis om det er noe mer som har havarert :) 

image.thumb.png.af359f666773a895ef5fb95edddb89c8.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.