Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - Alle godt ting er batteridrevet


Troll

Anbefalte innlegg

.. ifølge enkelte. Ble litt nysgjerrig etter all praten rundt Boss Katana. 
Sjekket ut prisen på en Boss Katana Mini og tenkte det var verdt forsøket, ampen kosta rett over 1000kr ink frakt helt ny fra Evenstad.

Ampen har 3 kanaler - Clean / Crunch / Hight Gain og er drevet av 6 stykk AA-batterier. Alternativt kan den kjøres med forsyning (tror det er 9VDC)
4" høyttaler og ytelse på 7W. Har lenge vært på utkikk etter en liten amp som kan brukes i leilighet uten å plage naboene. Har nylig kvittet meg med POD HD som har vært brukt med både headsett, høyttalere og studiomonitorer, solgt pga altfor mange knapper og muligheter (til tross for god lyd).

Denne ampen låter over alle forventninger. Låter bra på lave volumstyrker, men imponerer også til "moderate styrker" hvis du er alene hjemme og vil ha litt lyd. Clean-kanalen er krystallklar og låter over forventet bra. Cruchkanalen er ikke helt etter min smak, da jeg føler at den mangler noe (sammenlignet med rørforsterker..). Men highgain-kanalen er utrolig tight og låter bra både med mye og lite gain. Det virker som de har lagt svært mye arbeid i å få ampen til å låne clean og supersint uten å måtte bruke pedaler. Svært allsidig sak, med en litt hissig tone med moderne preg. Fantastisk flott sak å ha på siden når man ikke trenger en 100W røramp til å sprenge alle vinduene. På størrelse med DAB-radioen jeg har på kjøkkenet.

Anbefales!
Enkelt - billig - bra - allsidig. Innebygget delay. Headphones-inngangen leverer OK lyd. Sammenlignet med POD HD, ikke i nærheten av like bra mtp emuleringen. Men sammenlignet med andre amper, så låter den noe over gjennomsnittet.
 

20171211_190846.thumb.jpg.4441c1539df6145693430f909764f6f7.jpg20171211_191200.thumb.jpg.477b82f3bc13891dcb5ad1ed1a20ac00.jpg20171211_191248.thumb.jpg.23de2b8e34460b699d65ee6aa8882008.jpg

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.