Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Friedman Dirty Shirly


mrwarensemble

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Jeg har en 40w med tilhørende kabinett og jeg kommer aldri til å kjøpe en ny amp... Låter konge uansett hvordan knottene står.  Fantastisk respons og en effekt loop som faktisk funker. Jeg har ikke gain cut switch men skulle gjerne hatt det. High gain inputen blir for mye for meg, skjønner ikke helt vitsen med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 27.4.2018 den 12.44, Atreju skrev:

Jeg har en 40w med tilhørende kabinett og jeg kommer aldri til å kjøpe en ny amp... 

Du har ikke tilfeldigvis fått testa’n på andre kabinett? Jeg har sykt lyst på DS (selv om jeg aldri har testa in Persona) men de penga da... har jo ett 2x12 kabinett med V30...

Har du testa pedalen forresten? Hvordan låter Dirty Shirley i en Dirty Shirley? Blir det som en kanalswitch?

På 23.12.2017 den 8.38, mrwarensemble skrev:

Nei,nei.... får kjøpe en å teste selv da1f62c.png

Ble det så du handla? 

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Griffin skrev:

Du har ikke tilfeldigvis fått testa’n på andre kabinett? Jeg har sykt lyst på DS (selv om jeg aldri har testa in Persona) men de penga da... har jo ett 2x12 kabinett med V30...

Har du testa pedalen forresten? Hvordan låter Dirty Shirley i en Dirty Shirley? Blir det som en kanalswitch?

Ble det så du handla? 

Ja, det ble nok til at jeg kjøpte komboen 40watteren. Denne ampen er noe av det beste jeg har spilt på når det gjelder dynamikk og respons. En marshallkiller totalt...... jeg har versjonen med gaincut switch og den er super å ha når man vil inn i mer blues land... jeg har en friedman BE-OD foran ampen for å presse den inn i metalland, men det er ikke en nødvendighet på noen måte egentlig. Og loopen, som han andre sier over her, den funker som bare det. Ampen spiller sinnsykt høyt om man slipper den løs,men har en mastervolum som er vanvittig bra noe friedman er kjent for.Kommer aldri til å selge denne ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mrwarensemble skrev:

 jeg har versjonen med gaincut switch og den er super å ha når man vil inn i mer blues land... 

Bytte mot Helix’n min? Jeg trenger ikke noe i mellom ?

Seriøst... gaincut? Er det siste skrik, gammelt skrik eller valgbart når en bestiller?

Cleans... snakker vi JTM/Bassman-land?

Du har ikke testa’n på andre kabinett med andre høyttalere vel? Har som nevnt ett kabinett med to stk. V30.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Griffin skrev:

I know... derfor er jeg litt nyfiken på om Dirty Shirley pedalen er enn godt alternativ til en slags andre kanal... er avhengig av en ganske ren «grunnmur»

Du trenger bare bruke volumet på gitaren som andrekanal. Forsterkeren er ekstremt dynamisk som sagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spananande... funker det fett nok så kunne kanskje pedalbrettet slankes bittelitt... har i praksis 4xOD på det i dag ?

Få solgt unna Kemperen og følge med på Finn... ikke ett ras av Friedman amper akkurat, men det er vel ett godt tegn vil noen si...
Vil helst ha top/cab jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

pedalen du trenger foran en dirty shirley er ikke en til dirty shirley, men en buxom boost. Holy moly tonehimmel.

Som svar på det gamle spørsmålet ovenfor: ja jeg har testet med andre kabinett. Du bør ha et som er åpent bak.

Endret av Atreju
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Atreju skrev:

pedalen du trenger foran en dirty shirley er ikke en til dirty shirley, men en buxom boost. Holy moly tonehimmel.

Som svar på det gamle spørsmålet ovenfor: ja jeg har testet med andre kabinett. Du bør ha et som er åpent bak.

Glemte hele denne tråden, men ja dette er sant. Jeg kjører en buxom boost fremfor min jeg også og det låter skamfett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.