Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson 2018-priser !?!?! Gitarens framtid


Pikachu

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Skullkrusher skrev:

Har dere vært på YouTube? Masse store YouTube-gitarister som når ut til store publikum som garantert inspirerer en ny generasjon. Tenker på Jared Dines, Rob Scallon, Steve Terreberry, Ola Englund, Rob Chapman og gjengen der. Synes ikke det ser mørkt ut. :)

...for ikke å glemme Leo "Frog Leap" Moracchioli :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, død skrev:

Synes folk virkelig at det er overraskende at musikken den nåværende foreldregenerasjonen er vokst opp med, ikke lenger er like populær som den en gang var? 

Nei, men det er et tankekors at musikk ikke lengre lages av spillende instrumentalister...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Audun skrev:

Nei, men det er et tankekors at musikk ikke lengre lages av spillende instrumentalister...

Det gjør det i aller høyeste grad. Kanskje ikke på VG-lista, men det var sannelig lite god, gitarbasert musikk på radioen da jeg vokste opp, og.

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser synspunktene til Audun veldig klart, men siden jeg er en gammel knark, så kjenner jeg igjen meninger som "Disco dreper livemusikken og dansebandene". Det skjedde sikkert i en periode, men det å kunne være et menneske på en scene, og svare på respons fra et publikum er lettere hvis man kan spille sammen enn hvis man bare kan spille av et ferdig laget spor. Tøys, tull og pølsebull mellom sangene er med på å lage god stemning. Det er det ikke alle "sporavspillere" som behersker. Koser man seg når man spiller, så koser publikum seg som regel også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Audun skrev:

Vi kan jo alltids litt krampaktig, hevde at Joe Bonamassa er en slags gitarhelt av nyere dato, men det blir på en litt annen måte.

Bonamassa er 40 år gammel.......Tror nok det er mest folk i hvert fall 30+ som hører på han . Eller tar jeg feil her ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Bonamassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Bonamassa er 40 år gammel.......Tror nok det er mest folk i hvert fall 30+ som hører på han . Eller tar jeg feil her ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Bonamassa

Derfor jeg la inn 'krampaktig'. Både fordi han ikke er ungdom lenger, men mest fordi han spiller 'gammelmannsmusik', og helst på gitarer og amper som er mye eldre enn han selv. Han figurere vel også heller sjeldent på hitlistene. Uansett er det vel ikke mange artister som har blitt verdenskjent kun pga av sine gitarskills de siste 30 år. Det er vel heller ingen band pr. i dag som tar opp kampen mot Stones, Springsteen, U2 og AC/DC for å fylle store stadions med publikum. Coldplay er muligens et unntak. De som pr. idag fyller stadions, er 60-70 år gamle. De nye kidsa flipper digitale filer i mer eller mindre halvfulle nattklubber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foo Fighters kommer man jo ikke unna i den sammenhengen. Har nok både unge og eldre fans. Dog på de stadionkonsertene jeg har vært på siste årene med GNR, så er det faktisk en del "kids". 

Det at det er færre av de store monsterbanda er jo av en helt annen årsak selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Audun said:

Men det var andre tider før... Her et lite knippe av de som var samtidshelter en gang i tillegg til et par gamle ringrever allerede den gang. Og som sagt, var dette kun en liten brøkdel av mange "gitarhelter". :)

 

Helt ærlig tror jeg 98% af ungdommer den gangen ikke kunne navngitt noen av disse gutta eller fortalt deg hvilke band de spiller i. Gitarbasert musikk var muligens mer populært den gangen, men det betyr ikke at folk flest var mer musikkinteresserte eller brydde seg mer om spesifikke gitarister eller hva de spilte. Igjen så tror jeg vi ser på fortiden ut av vår egen lille boble av musikk- og gitarinteresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.