Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson 2018-priser !?!?! Gitarens framtid


Pikachu

Anbefalte innlegg

 

Hva er det Gibson (eller 4Sound) har fått for seg nå igjen? Denne overprisingen har vi vært med på før...

LP Studio : 15.000 kr

LP Traditional : 23.500 kr

LP Standard : 29.000 kr (!!!)

Edit-lagt til litt mer i overskriften, siden tråden har dreid i den retningen. Litt vanskelig å splitte denne, føler jeg.

Endret av CastorFiber
Lagt til litt mer i overskriften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette nøyaktig samme reaksjon vi alle hadde i fjor? Prisene ser ut til å være temmelig lik det de var i fjor på denne tiden. Det er fremdeles like overpriset, for all del, men jeg personlig er ikke overrasket.

Eneste Gibson jeg har hatt lyst på det siste året er en RD 40th anniversary, men mtp prisene de forlanger ville jeg heller fått laget en via Aliexpress. 

Der er mine 2 cents. :)

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Birk skrev:

Er klar over det, sjøl om det er en jungel av varianter. Mener at prisen på denne var en helt annen for et år siden 1f609.png

Idiotisk med HP og Traditional versjon av nesten alle modeller ja. Lett å gå seg vill i jungelen. Dog ser jeg de tributemodellene får mye skryt, men de fleste er litt kjipe syns jeg. Man får jo en brukt Traditional under ti lapper innimellom, og det er jo et godt kjøp :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er bortskjemte med meget billige bruktpriser på gitarer .

Sett i forhold til en "føkka" kronekurs , så er prisene ok egentlig . Norsk økonomi og fremtiden for Statens økonomi  ser ikke lys ut , men de fleste gir blanke eller vet ikke hva det går i . Dette er hovedgrunnen til at krona i mindre grad følger oljeprisen ( som er ok nå ) .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Troll skrev:

Tror jeg har sovet litt i timene.. Tidligere kostet en LP Studio 4k brukt ,nå koster de 2x mer. 

Greit nok med en prisstigning - men dobling av pris er drøyt.

Dette er noket av de gode argumentene for at MIK og CII gitarer fra feks WMI fabrikken nå er mye mer attraktiv. Premium kvalitet for en fjerdedel av prisen. Se feks Ola Englund sitt merke Solar Guitars. Så langt bare gode tilbakemeldinger og prisen går fra $599 til $1199. Oddsen for at kvaliteten på en Studio LP er i nærheten av $1199 gitaren fra Ola er ikke stor. Ja, det er to forskjellige markeder, men logikken kan overføres til f.eks PRS og deres nye SE lineup for 2018.

Enda flere 2 cents i dag!

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Englund sine Solar Guitars er faktisk utsolgt for et par modeller allerede...

Hvorfor? 

Gode priser og gode gitarer med bra specs. Duncan pickups og Grover tuners blant annet. Han har selv vært på fabrikken og kvalitetskontrollert gitarer og det var ikke en eneste gitar som ble stemplet "2nd". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan så absolutt få seg en fet rigg for en billig penge! Bare se på Joyo Zombie som er en killer lunchbox topp og sleng på et Harley Benton 2x12 Celestion V30 kabinett, så har du en rigg til under 4000 kr. Og dette låter sinnsykt! Slenger du på en Schecter Blackjack gitar, så har du en rockerigg du kommer langt med!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.