Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

teknikk


Villunge

Anbefalte innlegg

Hmm, spoersmaal:

Er det her snakk om aa bevege albuen fremfor a boye handledet sidelengs naar du beveger deg oppover og nedover over strengene, eller er det aa alternere ved aa bruke albuen fremfor handledet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date=' spoersmaal:

Er det her snakk om aa bevege albuen fremfor a boye handledet sidelengs naar du beveger deg oppover og nedover over strengene, eller er det aa alternere ved aa bruke albuen fremfor handledet?[/quote']

Sistenevnte høres überstress ut. Tremolo-picking med albuen *grøsse* Men folk må jo få spille som dem vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er der regnet som dårlig teknikk å bruke handa fra albuen å ned når man skal spille fort? synes det funker fint jeg

fordi teknikk stort sett er det samme som økonomi.

dvs, du skal holde venstrehånda slik at du må flytte minst mulig på den, slik at det er enkelt, pluss at det blir lettere og spille fort.

når du hamrer med hele armen, så beveger du deg mye mer enn nødvendig. selv om dette er nødvendig for å få enkelte lyder fra gitaren ;)

husk at det er mange kjente gitarspillere med elendig teknikk!

så hva som er god/dårlig teknikk trenger du ikke tenke på hvis du ikke vil, selv om det er lurt (hint ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm' date=' spoersmaal:

Er det her snakk om aa bevege albuen fremfor a boye handledet sidelengs naar du beveger deg oppover og nedover over strengene, eller er det aa alternere ved aa bruke albuen fremfor handledet?[/quote']

Jeg tror det er snakk om sistnevnte. Ellers er førstnevnte også vanskelig å utføre uten at sistnevnte kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg bruker en blanding, altså skal jeg gå fra 6, streng til 1 så bøyer jeg ikke bare i håndleddet, jeg strekker også på albuen.

Er det dette dere mener er dårlig teknikk?

Prøvde nettopp å spille uten å bevege albuleddet i det hele tatt, synest det blir litt vel stress med bøyingen av håndledet så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spiller omtrent som Steve Lukather når det kommer til bevegelse av høyrearmen. Det vil si det er bittelitt bevegelse i den også overnfor leddet, men dette er minimalt (mindre jo lengre opp jeg kommer), men selve albuen er godt ankret fast til gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg bruker en blanding' date=' altså skal jeg gå fra 6, streng til 1 så bøyer jeg ikke bare i håndleddet, jeg strekker også på albuen.

Er det dette dere mener er dårlig teknikk?

Prøvde nettopp å spille uten å bevege albuleddet i det hele tatt, synest det blir litt vel stress med bøyingen av håndledet så mye?[/quote']

De fleste (med noen få unntak) beveger albuen/underarmen litt når de må krysse såpass mange strenger. Poenget er bare å ikke la selve bevegelsen (av plekteret) komme fra hele underarmen. Ellers er det forsåvidt fullt mulig å spille over alle strenger ved kun å vri på håndleddet (Michael Romeo gjorde dette for noen år siden), men jeg vil ikke si at dette er nødvendig. Om du spiller på én eneste streng, derimot, så er det best om minst mulig annet enn håndleddet rører på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.