Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer vamp 2 AC adapter


Nicken99

Anbefalte innlegg

Hei! Så har hatt Vamp 2’en en liten stund og først nå har jeg problemer. Alle kablene skal være riktig utenom AC adapteren hvor de tilkoblingene på strømuttaket som går inn i Vampen har bøyd seg. Prøvd å rette etter beste egenskap men nå funker ikke det lengre. Er det noen her som eventuelt vet om en nettside hvor jeg får kjøpt meg en ny AC adapter til vampen med norsk stikk kontakt ofc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike adapetre er ikke magi. Det rimeligste er som regel å finne et med riktig strømtype, nok mA, og riktige plugger.  Polaritet trenger du ikke å bry deg om hvis strømmen ut fra denne er AC. "Alle" adaptere bruker jo AC inn, og så varierer det om de sender ut AC eller DC, da gjerne transformert ned. Vil tro du finner en rimelig variant på Ebay.

Understreker at man skal vite hva man driver med. Skjønner man ikke begrepene AC/DC, evt. polaritet og så videre, så kan man ødelegge V-ampen. :)
Grunnen til at produsenter skriver at man bare skal bruke originalvare, er jo rett og slett fordi at alt for mange ikke aner hva de driver med. Passer pluggen, så kobler man til, og så sier det mer eller mindre "Poff".

Hvis jeg ikke husker feil, så har Luthman "mistet" agenturet for Behringer i Norge. Spør du meg, så er det på tide. Jeg vet ikke hvem som har overtatt. Importøren kan kanskje hjelpe, men det er garantert mye dyrere enn å finne et passende adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å lete etter en ny, brukt, komplett enhet. Ser ut som du kan få det for omtrent det det koster for en ny adapter.

Det pleier vel å stå over strøminntaket på enheten hva som kreves både av strøm og polaritet. Det kan jo være du finner et multiadapter på type Clas Ohlson e.l. som går, men de koster vel fort noen hundrelapper de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Æljen skrev:

Behringer har snodige type plugger som du ikke finner på Clas O.
Evenstad har typen du trenger for hundrelappen.
https://evenstadmusikk.no/produkter/gitar-/-bass/effekter-/-pedaler/strøm/behringer-psu8-eu-behringer-v-amp-eu-1080171-p0000067337

Var ikke klar over at den var  sær..

Da er jo dette veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.