Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelige og kurante pedaler, trenger tips


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg ikke har videre greie på effektpedaler. Jeg eier svært få, og følger ikke med.

Som før nevnt har jeg en bekjent som trenger noen løse pedaler. Han er fra Kurdistan, og har et ganske begrenset budsjett. Trenger råd om en rimelig pedalserie jeg kan anbefale for han. Han sier han trenger "alle typer", men det tror jeg ikke helt på, Tror mer på at han ikke helt vet hva han snakker om. Jeg kan såpass at jeg vet hvordan de forskjellige effektene fungerer, det er ikke noe problem.

Det å finne skjæringspunktet mellom hva som er så rimelig at han kanskje har råd til noen, og at de låter greit og er mekanisk solide trenger jeg hjelp til.
Tips? Veldig vanskelig å si noe om pris, altså.
Har noen noe rimelig som er pent brukt i "basisutvalget", så send meg en PM, men dette er i utgangspunktet ikke en "kjøpetråd", men for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være snille forumister har han det. Han sliter med å lære seg å bruke den, men jeg ser at han har den stående. Det er alt for komplisert, og særlig når han kun snakker arabisk og kurdisk, og google translate sliter veldig med alle de tekniske uttrykkene i manualen. Jeg har forsøkt å forklare han prinsippet på norsk, med gode norske ord som "bank" og "patch", men jeg skjønner godt at han sliter med å forstå.

En litt eldre multieffekt er jo en utfordring for noen og en hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett de nevnt i positive ordelag her på forumet. Tenkte litt på det når jeg startet tråden, mener å ha sett flere som har kjøpt "for å teste", og tenkte videre at kanskje noen hadde blitt liggende uten å bli brukt.

Bare for å presisere, jeg tror jeg har grei oversikt over effekttyper, men jeg følger ikke med på hva som er grei kvalitet for pengene. I den grad jeg har spilt i det siste, bruker jeg mulitieffekt. Det holder for meg, det er nok andre ting jeg bør prioritere, som for eksempel å øve litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Hva med Hotone?

sjekk litt på wish da? Har kjøpt et par pedaler der som har kostet ca 200 ink frakt. Ikke supre pedaler, men de fungerer faktisk bra nok til mang slags bruk. Ser det selges noe joyo og nux der.

Takker og bukker, men jeg snakker nok ikke stammespråket godt nok. Hva er wish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.