Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose


Per

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg lagde for en stund siden en post om at stolen min var litt rusten og slikt...

Men dere forklarte at jeg bare måtte justere vibarmen... Vel nå har jeg gjort det.

Men den er fremdeles veldig ubevegelig da... Greier ikke å spille noe EVH eller Blackmore på den...

Men vurderer å gå til innkjøp en av ein floyd rose eller noe...

Noen som har erfaring med slike?

Hvor er de best/billigst å kjøpe?

Takker på forhånd, Per! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg, ville jeg absolutt sjekket ut Wilkinson tremoloer..

Sammen med et par dugelige lockingtuners, er det dritstabilt. Søk litt rundt på nett.

Dessuten er ikke Floyd Rose noe artig uten å frese den ned, og da er plutselig stratten din ikke noe pen lenger :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig funker floyd bra, men å innstallere det på en vanlig Strat kan nok være et ganske stort prosjekt som medfører ganske mye modding på gitarkroppen. Ganske mye tre må skjæres ut ifra gitaren, derfor vil nok en Wilkinson trem være ganske mye enklere å innstallere.

En floyd rose vil nok egentlig være uaktuelt når jeg tenker meg om (hvis du ikke har alt for mye tid og penger Per)

Gitarkroppen må moddes veldig mye, pluss at du trenger en ny hals, siden det ikke er plass til en Locking Nut på den som er der ifra før.

En Wilkinson + Locking Tuners blir mitt tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dypt synker jeg ikke!

Neida, bare skøjar, men vil jo seff beholde baben min da! Bare at baben min må nytt ben(eller ett smart utrykk man bruker for slike ting :lol: )

Men hvor kjøpes Wilkinson for bra pris?

De så fete ut etter det jeg har sett på google!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.