Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Studio 2013 bruktpris?


fuzz-mullah

Anbefalte innlegg

Har en Gibson Les Paul Studio 2013-modell som jeg vurderer om jeg skal selge, men vil først spørre folket her hva som er en fornuftig bruktpris.

Dette er ikke en salgsannonse, men moderator må naturligvis bare slette innlegget hvis det ikke er innafor å be om innspill på pris på noe man kanskje skal selge.

Gitaren er helt strøken (det er ikke engang skraper etter beltespenne), men jeg har innsett at jeg trives best med Fender skalalengde og single-coils. Har prøvd å komme overens med den, men vi blir ikke helt venner, kanskje fordi jeg aldri bruker plekter og derfor mister for mye diskant når jeg bruker fingrene på strengene? 

Det er en Gold Series, dvs hardware i gull, samt trussrod-cover i metall - uten at det i seg selv betyr så mye ?  Bør vel også nevnes at det er hardcase som følger med.

Har egentlig ikke så mye peiling på Gibsons ulike årstalls- og lakkvarianter, og har ikke helt oversikt over Gibson-priser på bruktmarkedet, så innspill tas imot med takk ?

Bildene gir forhåpentlig et inntrykk av fjøla.

Gibson Les Paul 01.JPG

Gibson Les Paul 02.JPG

Gibson Les Paul 03.JPG

Gibson Les Paul 04 back.JPG

Gibson Les Paul kasse.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er  temmelig pen LP Studio  . Legg den på 6500-6800 på Finn , og se hva som skjer . Ha litt prutemonn .

Ta mye fine bilder og legg ved specs + noen Youtube reviews .

Får sikkert en haug med bytteforslag mot håpløse Asia gitarer , så om du får solgt rent for 6000-6500 så er det egentlig bra .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen ganske kreative bytteforslag ved tidligere salg, ja. Førstepremien må vel gå til fyren som tilbød en hjemmelaget harpe (harpe?!? ? - ser jeg ut som en engel som trenger ei harpe?!?) samt diverse annet ubrukelig ræl når jeg skulle selge en parlor-gitar ?

 

Skulle jeg byttet måtte det blitt mot en Ibanez - har lenge lurt på hvordan det er å spille på en hals som er bred (god strengeavstand = pluss i boka) men tynn (minus i boka). Hvis det hadde vært humbuckere i Ibby'en hadde jeg vel skiftet ut med noe annet, er av en eller annen grunn mer åpen for pickup-eksperimenter med andre gitarer enn Les Paul. LP er liksom humbucker-gitar per definisjon (alternativt P90, men da har jeg andre gitarer jeg bruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.