Audun

Epi Ltd. Ed. Joe Bonamassa Amos Flying V.

Anbefalte innlegg

Denne når snart butikkene. Kan se ut som prisen blir liggende rundt 8-9k. Er nysgjerrig på hvordan denne utmerker seg sammenlignet med eksisterende Ltd. Ed Korina-modellen, bortsett fra det innlysende som mer bling og Epiphones Probuckers og CTS pots i stedet for Alnico Classics og billige kinapots. Det kan se ut som det er hel ved i stedet for limte stykker og finer foran og bak. Det bør det vel være for å forsvare prisforskjellen. Den låter i hvert fall fint i Joe B's hender.

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra gitarist, utrolig kjedelig artist..., men det er jo ikke det denne tråden handler om.

Blir spennende å se om det er hel ved og ikke finer på front og bakside. Ser ikke slik ut på bildet og det burde ikke være det heller om prisen begynner å snuse på 10k.
Ut fra spec sheet (og bilde) så ser dette veldig lovende ut. Firebird-signaturen har vel utelukkende fått bra mye skryt, så jeg tror at denne V'en også kommer til å bli helt kule. '58 halsprofil er snadder.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja Epi `en blir sikkert "ok" etter gitar tech`en hans har brukt noen timer på den . Syns ikke det klippet viste noe imponerende lydmessig..spillingen er selvfølgelig topp .

" FSC™ Certified Blackwood fretboard " mon tro om dette er bedre enn Richlite som er på CS Gibson ?

Løp og kjøp .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Naigewron skrev:

Funker den med pedaler?

Sier seg selv; kun noen få i gangen... 😝

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Audun skrev:

Sier seg selv; kun noen få i gangen... Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f61d.png&key=7b3005f1bbd738329c7f98e397e9c1dfd2beaafdc6537e600498db9dc70c4bbc" width="20" alt="1f61d.png" />

Men i stua, derimot, kan du kjøre hele brettet i den.

• Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.11.2017 den 22.25, Audun skrev:

Denne når snart butikkene. Kan se ut som prisen blir liggende rundt 8-9k. Er nysgjerrig på hvordan denne utmerker seg sammenlignet med eksisterende Ltd. Ed Korina-modellen, bortsett fra det innlysende som mer bling og Epiphones Probuckers og CTS pots i stedet for Alnico Classics og billige kinapots. Det kan se ut som det er hel ved i stedet for limte stykker og finer foran og bak. Det bør det vel være for å forsvare prisforskjellen. Den låter i hvert fall fint i Joe B's hender.

Trodde det var burstbucker 2 og 3 i den jeg🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, mrwarensemble skrev:

Trodde det var burstbucker 2 og 3 i den jegSkjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f914.png&key=a4c62fa451f130160f4de91c44dd794dd3464acf13193951994a48bf8b54f5e1" width="20" alt="1f914.png" />

I følge specs er det Probuckers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en Epi V i korina på tilbud på Stordahl i Moss i dag, så ikke prisen. Finnes sikkert på nettet også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis den "vanlige" modellen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kan man jo alltids bytte ut Probuckerne med dette rimelige settet. :D

Joe-Bonamassa-Amos-packaging__55714.1511

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Audun skrev:

Sannsynligvis den "vanlige" modellen.

Sikkert, men da kan den jo brukes med pedaler! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, AkE skrev:

Sikkert, men da kan den jo brukes med pedaler! ;)

Det er det jeg gjør... 😎

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)
      Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)
      Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i250.photobucket.com/albums/gg258/audun-eg/Gitarer/DSC_0410.jpg&key=511d01f9b314292054cba010077035d5a79f5872f36db20c751d08cb5a7058d0" />
      Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.
      Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion
      +
      Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn by Skjult innhold - vennligst logg inn, on Flickr
      Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots.
      Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn by Skjult innhold - vennligst logg inn, on Flickr
      Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

Silver Jubilee kab m/ V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.
    • Av Audun
      Byttet pots og kondiser til CTS 500 og Emerson i begge Epiphonene. Vanskelig å si om det gjorde en markant forbedring uten å ha prøvd det på ampen, og bare i guitarrig, men det virker som mindre diskant-tap ved bruk av volum-pots og lyden virker mer artikulert i alle posisjoner. Spesielt midtposisjon, men det kan hende jeg bare ønsker at det skal være slik. Vi får se. Satte også på speedknobs istedet for tophats. Ser mer klumpete ut, synes jeg, men mer brukervennlig.
    • Av Audun
      Som noen kanskje har sett i galleritråden min, står det bytte av elektronikk-bytte for tur i mine to nyervervede Korina Epiphones da jeg ikke er 100% fornøyd med hvordan de låter. Hvis det ikke bedrer ting vesentlig, er det jo pickuper vi snakker. Jeg er foreløpig ikke helt der at jeg vil spandere 'boutique' pu's på såpass billige gitarer, men vet jo at GFS er kurante saker, men hvis noen har direkte sammenlignet GFS pickups mot Epiphone sine Alnico Classics, så kim gjerne inn og del erfaring. GFS pickuper jeg først og fremst tenker på, er 'vintage 59' eller 'classic 2'.
    • Av space
      Fikk hentet denne i dag.
      Her et pa bilder sammen med Dot'en for sammenligningen sin skyld.
      Den trenger litt pleie for å bli 100%.
      Diverse jeg har merket meg:
      Halsen er tynnere enn Dot. Muligens litt kjipt...
      Overgangen hals-kropp er annerledes.
      Dot låter bedre akustisk. (Kan ha med strenger og oppsett å gjøre)
      Lakken er strøken.
      Pickupswitch er knekt.
      2 potmetre er løse.
      14. bånd har løsnet litt, så er litt høyt på H og E-strengene.
      Innbiller meg at den låter litt mørkere i tonen enn Dot. Begge skal ha originale pickups, men det er kanskje en forskjell på dem?
      Tror kanskje det hadde gjort seg med svart plekterbrett. (eller uten)
      Utover det ga jeg mindre enn den var avertert for, og fikk den sendt fraktfritt. Kjekk selger!