Pledrik

NGD - Telecaster

Anbefalte innlegg

Sikkert noen her som lurte på hvorfor i alle dager jeg solgte R7en til Skjult innhold - vennligst logg inn - det var ikke ene og alene fordi jeg ble lurt til å selge, men jeg kjøpte for en stund siden noe gammelt treverk som gjorde at jeg måtte/burde selge noe annet (#luksusfellen)... Jeg kjøpte egentlig denne for noen måneder siden, men fikk i siste sekund beskjed om at den var solgt til noen andre ettersom han overbød meg. Valgte å legge det bak meg, men så fikk jeg mail om at den var tilgjengelig igjen. Brukte vel ca tre sekunder på å slå til, og fikk gitaren i hus for en måneds tid siden. 

Dette er da en 1963 Telecaster. Refin i blonde (vet ikke originalfargen, men sannsynligvis blonde), byttet ut plekterbrett med en 1967ish "tort back" som har blitt temmelig grønt, i en 1966/67 kasse og med pot'er og switch byttet (originale som funker ligger i kassen). Har nok hatt et båndbytte en gang i tiden, men er bra gjort og fortsatt masse liv igjen. Gitaren spiller og låter E N O R M T  bra - er vel objektivt sett den fineste gitaren jeg har. Som en kuriositet så hadde jeg en kjent & kjær artist innom som skulle kjøpe den gamle Tele'n min, og etter å ha prøvd denne fikk jeg beskjed om at det sannsynligvis var den beste gitaren i verden:). Vet ikke helt om dette stemmer, men er uansett veldig, veldig fornøyd. 

Har vel på sikt planer om å finne et originalt plekterbrett, men de er såpass sjeldne og steindyre at jeg ser det helt an. 

Enough BS, her er noen bilder:

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

Og til slutt en liten sekstitallsbukett: '62, '63 og '64. Mangler da som dere alle skjønner en '61 Jazzmaster (eller '65 da).

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 14
  • Takker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent. Ikke noe dårlig bytte det heller :) Antar denne ikke var spesielt billig heller 😂

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Slashaxl skrev:

Meget pent. Ikke noe dårlig bytte det heller :) Antar denne ikke var spesielt billig heller 1f602.png

Dyrt er jo som alle vet deilig:). Bortsett fra at det svir i rassen, da...

• Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knaill! Fin den stratten og :) Fikk teste to sekstitalls-stratter for litt siden, føltes riktig. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvom du er veldig flink til å ta bilder, Skjult innhold - vennligst logg inn, så ser hun faktisk enda bedre ut i virkeligheten... Grattis! Samlingen din er beyond respektabel!

Endret av strikes
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis! Den der var virkelig fet!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker. I dag er det bursdagsfeiring (voklaisten) på band camp og da blir det Telecaster, Tweed & Tequila. Twaaaaaang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

🤢🤮

når du spyr av misunnelse

helt rått, mann!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Ptr skrev:

🤢🤮

når du spyr av misunnelse

helt rått, mann!

Hehe, "mission accomplished!"

• Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pen Telecaster.

Den minner om den eneste Telecasteren jeg har sett Elvis Presley bruke.

I filmen Girl Happy (1965)

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://oldmoviesnostalgia.com/wp-content/uploads/2015/06/GirlHappyBand.jpg&key=38e7aebe3a555b0d64d0fb753403479c9d538315e213787b943b1fe3920a598b" />

c08b9a1cd921ce2f9fed10511c32f727--happy-movie-vintage-guitars.jpg

kurven-lilly-girl-happy-gary-crosby-elvis-presley-joby-baker-jimmy-D1MT8Y.jpg

cap375.jpg

Endret av Gitarcowboy
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ajajajaj!!! Grattis med lekker planke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel verdt å kvitte seg med noe Gibsonræl for å kjøpe skikkelig tele! :D

Nydelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Blix skrev:

Vel verdt å kvitte seg med noe Gibsonræl for å kjøpe skikkelig tele! :D

Nydelig.

En toskete uttalelse fra en tosk, men det vet du jo selv... 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, Audun said:

En toskete uttalelse fra en tosk, men det vet du jo selv... Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f602.png&key=4952cc270283880755d611298592d04623183e8d33b1be3548453d0c5515c7fd" width="20" alt="1f602.png" />

Jeg tør ikke tenke på hva du hadde skrevet om det gjaldt en Suhr :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men utsagnet hadde hadde artigere kraft om et tidligere medlem fortsatt var med oss. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Blix skrev:

Jeg tør ikke tenke på hva du hadde skrevet om det gjaldt en Suhr :P

Jeg hadde holdt kjeft... 😇

• Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at Ibbykløen er kurert en gang på nyåret, skal jeg etterhvert ha meg en LP av noe slag, har aldri hatt en Gibson, så får vel gi de en sjanse. :)

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive