lokmund

PRS SE 2018 modeller

Anbefalte innlegg

Har sett litt fra Andertons og fant nå en post på PRS sine sider. Har vært en del snakk om PRS de siste dagene og GASen til undertegnede blir ikke akkurat mindre...

Titta nu: Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Muli Foil-modellen må være noe av det grelleste jeg har sett i gitarverdenen på årevis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke SE men jeg kjenner denne tikler meg,  kanskje fordi den ikke er så klassisk møbelgitar. 

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smuk! 

Jeg ser kun på SE og der falt jeg litt for denne. 

Skjult innhold - vennligst logg inn/monthly_2017_11/se_custom_24_zebrawood_2018_photo4.jpg.dc958ef2dddeed63b8a3c354283a0a16.jpg" alt="se_custom_24_zebrawood_2018_photo4.jpg.dc958ef2dddeed63b8a3c354283a0a16.jpg" />

Trenger bare sorte ringer og deksler 8)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bekrefter nok en gang at PRS ikke er for meg. For all del, de har noen fine gitarer, men ingenting som tirrer i pungen. Med unntak av en Hollowbody, kunne levd med det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste som var i nærheten av å være interessant for min del var multi foil-saken 😂 Men jeg klarer uansett ikke å bli venn med de fugle-inlays'a på PRS. Jeg hater måker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De zebramodellene ser bra ut. Liker dog bedre den lyse zebraen jeg postet GAS-tråden. 

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://www.guitariste.com/share/users/forums/2017/04/guitare-prs-24-170148.jpg&key=e4224fed3208df658a894b53764a939e246714751bbb5ab1ce57e36417cd52cd" width="800" />

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart Chris Robertson modellen for min del Skjult innhold - vennligst logg inn

Review: Skjult innhold - vennligst logg inn

Endret av blaamann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det er tøft at PRS (og Schecter og EBMM også) tørr å pushe smådyre koreanske modeller..., jmf tråden her om det spiller noen rolle hvor instrumentene er laget. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korea er jo nye MIJ!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, blaamann skrev:

Helt klart Chris Robertson modellen for min del Skjult innhold - vennligst logg inn

Review: Skjult innhold - vennligst logg inn

Skalaen skremmer meg litt. Det skremmer meg forøvrig på de andre SCene deres også. Kan dog være PRS holder seg bedre nedstemt enn Gibson, men teorien tilsier at det ikke stemmer. No pun intended. 

De ser jo utvilsomt bra ut da! Glad det kom noen inn i tråden som faktisk liker PRS :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutes ago, lokmund said:

Skalaen skremmer meg litt. Det skremmer meg forøvrig på de andre SCene deres også. Kan dog være PRS holder seg bedre nedstemt enn Gibson, men teorien tilsier at det ikke stemmer. No pun intended. 

De ser jo utvilsomt bra ut da! Glad det kom noen inn i tråden som faktisk liker PRS :P

Chris Robertson stemmer ned en halvtone (som Hendrix og EVH) og deretter E ned en hel tone(jaja, sikkert en annen måte å si dette på). Men det er kanskje knapt nedstemt i din metal verden :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fikset på denne i går/dag . 2003 PRS TremontI SE i silver metallic farge . Etter oppsett og service så spiller den veldig  bra for å være en Korea gitar . Kvalitet er bra , men elektronikk og pickups er ikke noe særlig . Bånd er litt ujevne men kan spilles med temmelig lav action uten fretout på bending . Fretedges kunne vært litt rundere , men helt ok . Nut var sjeldent bra for en billig gitar .Rosewood freboard er veldig fin . Veldig jevn , tett og  mørk rosewood .  Sustain er bra og det er ingen raslelyder/ulyder . Men dette er vel delvis takket være det enkle oppsettet på den med alu bridge/stop . Stemmeskruer ok . Relativt tykk hals og vekt på 3.4kg .

Med en bra bridge pickup så er dette en fullt habil gitar  . Jeg liker fargen og den er meget pent lakket .

Endret av Sugardaddy65

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den akkurat litt for sent.  Gi lyd om du selger den igjen da 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min favoritt:

SE Tremonti Custom Spalted Maple LTD ESM

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://andertons-productimages.imgix.net/136785-tmp85CA.jpg?fit=fillmax%26bg=FFFFFF%26auto=compress%26w=2048%26h=2048&key=bbf2a571163cf73960faeea7dc3528300896a457fa41f22f6c250acd1806589e" />

Jeg har ikke tenkt å kjøpe den, men det er en pen gitar :)

Endret av Gitarcowboy
Endring i gitartittel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, Heilage said:

Ai, spalted maple.

Sopp med lakk på :D

• Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en på FB som ødela en Suhr-kropp, prøvde å ta av lakken på en spalted maple-topp med noe kjemisk lakkfjerner.

Det gikk ikke særlig bra da spalted maple må være lakkert for å holde det sammen omtrent.

Han fikk en rimelig stor facepalm fra John Suhr. :P

• Hehe 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Foo said:

En link ville vært fint.

Lukket gruppe, så det hjelper lite dessverre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden ble slettet da den i utgangspunktet ble laget som en klage på Suhr, og han innså etterhvert at han selv hadde gjort årets blemme.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive