Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har Russisk-Modda en Rat?


bublemark

Anbefalte innlegg

På 7.11.2017 den 0.06, elektronaut skrev:

Mistenker at det ikke har så veldig stor effekt, men høres ut som et morro prosjekt.

Diodene vil ha endel å si, du kan jo f.eks bytte ut silikondiodene med et par russiske germaniumdioder i serie. Eller eksperimentere med andre kombinasjoner. 

Spicy, dette må bli gjort av noen. Har ikke evne og råd akkuratt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte chip i en RAT vil ha drastisk effekt, siden den er basert på opamchip-vreng. En moderne rask opamp vil funke, men jeg tipper resultatet blir tynn distortion med masse diskant. LM308 er en crappy opamp med veldig lav slew rate, som er grunnen til at RAT låter grøtete, varm og fin.

Germaniumdioder har ca. halvparten av forward voltage sammenliknet med silikon. Det vil resultere i mer vreng og lavere output. Men, det går å koble to Ge-dioder i serie for å omtrent samme nivå som silikon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 16.40, elektronaut skrev:

Bytte chip i en RAT vil ha drastisk effekt, siden den er basert på opamchip-vreng. En moderne rask opamp vil funke, men jeg tipper resultatet blir tynn distortion med masse diskant. LM308 er en crappy opamp med veldig lav slew rate, som er grunnen til at RAT låter grøtete, varm og fin.

Germaniumdioder har ca. halvparten av forward voltage sammenliknet med silikon. Det vil resultere i mer vreng og lavere output. Men, det går å koble to Ge-dioder i serie for å omtrent samme nivå som silikon. 

 

Interessant. Har ikke planer om å modde ratten min fra 89, men kommer det en billig ny versjon på finn kan det være at jeg slår til. Digger germanium mods. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.