Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spiller det noen rolle hvor en gitar blir laget?


Mjah!

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, germaniumkid skrev:

Skjalg Mikalsen Raaen, mangeårig gitarist i Sambandet,  eier av Strengeleik Studio og skribent i Musikkpraksis kjøpte og bruker en slik etter sin omtale av nevnte gitar i nevnte magasin.  

Personlig gir jeg mer og mer f*** jo eldre jeg blir.  

(stikker og spiller litt på Taiwan-Yamahaen min heller 1f60e.png

Tviler ikke på at det er en knall gitar, men for meg så ble det en kræsj med merkevaren Fender, har bare Mexico Fendere sjøl, så er ikke en made in the USA ting, og en Japan Squier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, blaamann skrev:

Forsåvidt kanskje fra et markedsføringsperspektiv (der tradisjonelt Made in USA og Made in Japan ofte frontes), men mener at dette er litt av det artikkelen tar opp og samtlige mener at det er ingen grunn å tenke sånn. En må også huske at holdninger endrer seg og det viser bla Chapman guitars (selv om den endelige dommen faller vel først om en god del flere år).

Poenget mitt er at når fabrikken er lokalisert i Korea, som faktisk er et kostbesparende tiltak, så blir det feil i mitt hode å betale det samme som mange høykvalitets USA-produserte gitarer koster. Jeg sa aldri at det var en dårligere gitar. 

Og jeg skal ikke nekte for at det går mye på holdninger og psykiske faktorer, men for mange (inkl meg selv) så er ikke en gitar bare et verktøy. Jeg driter i hvor skrutrekkerne min er laget, men ikke gitarene. Så om forskjellen er der i praksis på gitaren eller i hodet mitt så har ikke det så forferdelig mye å si, så lenge den er der :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.