Web Analytics
Jump to content

NGD! Charvel San Dimas reissue 2005

Slashaxl
 Share

Recommended Posts

Siden jeg nylig etterlyste NGD-tråder, så får jeg vel lage en selv :) 

Ramla inn en 2005 Charvel San Dimas reissue her i går. Fantastiske gitarer, som går for en relativt rimelig penge brukt jevnt over. Husker jeg sikla fælt på akkurat denne da de kom ut, de hadde et par av de på Tre45 i Trondheim. I ettertid ville jeg nok valgt lønn i gripebrettet om jeg fikk velge,  men ibenholt er en god nummer to. 

I tillegg tror jeg aldri jeg har kjøpt en mer strøken gitar brukt, knapt ny heller. Knapt nok en skramme, ikke engang antydning til bucklerash. Sikkert kun spilt på i full plysj outfit :)

Skikkelig 80’s øks dette, men en humbucker og non-recessed OFR. Antakeligvis en SD JB, men har ikke åpna å verifisert enda. 

Disse ble vel meg bekjent bygget i custom shop’en til Jackson, og kvaliteten er deretter. Herlig halsprofil på disse. Er vel det nærmeste man har kommet en god gammel Charvel i nyere tid.

Noen kjappe bilder:

412B72C4-709E-4CA6-A345-BE18BDCBEAC6.jpeg

163309BB-0618-4F79-B697-5ACC95DA0EEC.jpeg

0867A191-08B7-49CA-89A9-6641C798C57C.jpeg

AA458F50-8DEC-4C98-9097-95F93C4F9C49.jpeg

55CAFCB9-9E77-42A0-B81D-C2F07EBAFDC7.jpeg

22847404-8E64-4013-9E06-9026CC14F7E1.jpeg

• Like 6

3 timer siden, WelhavenT skrev:

Grattis! Snarlik min ESP M-I. 

Svart og én pickup er vel det nærmeste jeg kommer min egen «signaturmodell». 

Takker.Ja, liker at det er så enkelt. Har sett en stund etter akkurat denne varianten :) 

2 timer siden, Rødvin skrev:

Gratulerer! Titter stadig vekk etter en tilsvarende (med gripebrett i lønn) på eBay, Reverb etc.

Takk. Følger med selv også, men finner ikke den du sikter til nå, om det ikke er den japaneren fra 2006. Optimalt sett skulle den hatt lønn gripebrett og ferrari rød farge ja :)

På 4.11.2017 den 18.54, Slashaxl skrev:

Takk. Følger med selv også, men finner ikke den du sikter til nå, om det ikke er den japaneren fra 2006. Optimalt sett skulle den hatt lønn gripebrett og ferrari rød farge ja :)

Sikter ikke til en spesiell, bare ser generelt etter en Charvel med single hum, Floyd og gripebrett av lønn. Dukker sjeldent opp, og de gangene de gjør er det gjerne en eller annen feil med de.

6 minutter siden, Rødvin skrev:

Sikter ikke til en spesiell, bare ser generelt etter en Charvel med single hum, Floyd og gripebrett av lønn. Dukker sjeldent opp, og de gangene de gjør er det gjerne en eller annen feil med de.

Sant nok. Har leta litt selv. Men for all del, jeg klarer meg fint med ibenholt. Har lønn på de andre superstrattene :)