Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor har noen gitarer så høy bridge?


WizendraW

Anbefalte innlegg

Beveger folka bare håndleddene? Lettere å spille fort hvis bevegelsene kommer fra albueleddet (tenker på solospill)...

Det er kanskje slik i din verden, men i min verden ligger omtrent all plekterbevegelse i håndleddet, og forskyvning mellom strenger ligger i albuen. Albuen brukes mest til komp-spill, hvor det er behov for mer bevegelse. Jeg har aldri opplevd at albuen min oppnår noe høyere hastighet enn de små bevegelsene jeg kan få til i håndleddet.

Men holder du da armen (fra håndleddet til albuen) klint inntil kroppen? Slik spilte jeg før, og da gitarlæreren min sa jeg burde la bevelgelsen starte i håndleddet spilte jeg med ett mye raskere. Sikkert forskjellig fra person til person, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men holder du da armen (fra håndleddet til albuen) klint inntil kroppen?

Gitarkroppen eller den andre kroppen? ;)

Underarmen hviler aldri på gitaren, men ligger inntil. Avstanden varierer litt avhengig av hva jeg spiller, men det er aldri snakk om å ha den «klint inntil».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha lillefingeren vilende på bridge-pickupen. Plekteret holdes med tommel+pekefinger, og de to resterende fingrene er ikke i bruk.

Tror det er en ganske streit måte å gjøre det, har sett satriani gjøre det samme.

Funker bra for meg, og det er helt andre problemer som oppstår når jeg bytter gitar-typer. Vanlivis i forbindelse med hvordan gitaren henger, hvordan halsen er eller strengetype/tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.