Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din første effektpedal


vim

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

*Bumpet* bort i denne artige tråden da jeg surfet etter pedaler. 

Her er min første pedal. Kjøpt på midten av 90-tallet, husker jeg syns den var svindyr, (fungerer selvfølgelig ennå som den skal). Prøvde å få til fuzzlyden fra «Siamese Dream», uten hell... Bruker den desverre ikke lenger men gidder ikke selge den da den sikkert ikke er verdt noe særlig. 

 

7DD5642E-7151-4429-86F2-43E83434AF44.thumb.jpeg.5c8626103499b395bfc0fdcbed94d503.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Arion DS-1 i 1991 som jeg kjørte gjennom min fars Solton 60w transistorforsterker og en Rockson Dinky-kopi. 

Gikk ikke lenge før det ble byttet ut med Marshall Drivemaster (1. gen), Elk Twin Reverb-kopi (Jp) og telecaster. Dette oppsettet holdt lenge og det hadde det sannsynligvis fortsatt gjort ;) 

DISTORTION_ARION_SDI_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bros (nei, ikke Boss) Overdrive. Kjøpt på slutten av 80-tallet hos Inge Dippner i Kristiansand. Låt ikke særlig fett, men var i det miste billig. Tror jeg har den liggende enda, men har ikke testet den på over 25 år. Er vel på tide å gi den en sjanse igjen, om ikke annet så for moro skyld. Finner ingen info (utenom bildet under) om denne pedalen på nettet. Er det noen som kjenner til merket?

bros_overdrive_001.jpg

Endret av Gahr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

be-5m.jpg.ce4e734297f11b7df8a935d0f4d1ce31.jpg

Denne frekkasen kjøpte jeg brukt i '92/'93 eller deromkring. Kjørte fretless jazz bass gjennom vreng og chorus og greier, ikke kjempebra lyd men ganske moro å spille støyrock med. Tror den fins ennå, en kompis lånte den for maaange år siden og jeg mener han har den liggende i kjelleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Med «nye» ører kan det kanskje hende at den låter helt konge? 

Hehe, det er jo selvsagt det jeg håper.? Har dog mine tvil. Satser i det minste på at jeg klarer å finne den, og ikke minst at den faktisk virker, etter å ha ligget i diverse boder i over 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Første pedal her var Boss HM-2, gjennom en fis av en Peavey. Gitaren var en bolt-on Cimar «Les Paul» (ikke helt, ikk direkte kopi, og hadde noe i retning «german carve»). Gøy hadde jeg, med Gary Moore som da største forbilde.

Vi burde kjørt duett! Jeg kunne bidratt med en HM-2 inn i en Roland som jeg i ettertid mistenker var tiltenkt akustisk gitar og en aldeles for j***g Cimar "Explorer" som hadde fått dagens kinagitarer til å briljere. Alt over 49 kroner ville vært overpris for den komboen :)
 

Endret av vim
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM-2 ca 1985. Forsvant fra øvingslokalet 5-6 år senerer da en eller annen dude bestemte seg for å "låne" den til evig tid #fortsattarg

Ibanez Roadstar (med Gibson Dirty Fingers) -> HM-2 -> Transistor Fender Forsterker

Gary Moore Victims of the Future var lyden jeg digga (...og fortsatt sikker digger).

Endret av blaamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.