Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din første effektpedal


vim

Anbefalte innlegg

Orange Kongpressor - kompressor

image.thumb.png.a742bdb86bf1ab135af2cd843550b483.png

Det er ikke lenge siden jeg begynte å spille og jeg bruker den fortsatt.

Den er veldig god og er en av de mest brukte jeg har.

Fungerer veldig bra som Boost :)

 

Jeg vet fortsatt ikke helt hvordan den fungerer. Men det kan være det samme, da det høres gromt ut :)

 

 

Endret av Gitarcowboy
La til ei linje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg husker ikke hva som var første pedal. Men min første amp husker jeg godt. Det var en Roland Spirit 30, og jeg brukte den uten pedaler. Den ble dessverre borte i et utlån i den lange dødperioden min som "musiker" etter at jeg begynte å jobbe og stifte familie. Da jeg tok opp hobbyen ca 10-15 år etterpå var den borte. Jeg husker at den hadde skarp, stygg vreng og en særegen romklang som jeg tror var en ekte spring reverb. Men jeg brukte den i mange tenår på gutterommet. Hadde vært moro å ha i dag, selv om jeg tror den hadde kommet grundig til kort ift. de siste par ampene jeg har hatt (Fender Superchamp XD og Boss Katana 100).

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sarge skrev:

Sorry, men jeg husker ikke hva som var første pedal. Men min første amp husker jeg godt. Det var en Roland Spirit 30, og jeg brukte den uten pedaler. Den ble dessverre borte i et utlån i den lange dødperioden min som "musiker" etter at jeg begynte å jobbe og stifte familie. Da jeg tok opp hobbyen ca 10-15 år etterpå var den borte. Jeg husker at den hadde skarp, stygg vreng og en særegen romklang som jeg tror var en ekte spring reverb. Men jeg brukte den i mange tenår på gutterommet. Hadde vært moro å ha i dag, selv om jeg tror den hadde kommet grundig til kort ift. de siste par ampene jeg har hatt (Fender Superchamp XD og Boss Katana 100).

Min første var en Spirit 25. Min også ble lånt bort, men jeg vet i det minste hvor den er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 15.11.2018 den 18.41, Virus skrev:

*Bumpet* bort i denne artige tråden da jeg surfet etter pedaler. 

Her er min første pedal. Kjøpt på midten av 90-tallet, husker jeg syns den var svindyr, (fungerer selvfølgelig ennå som den skal). Prøvde å få til fuzzlyden fra «Siamese Dream», uten hell... Bruker den desverre ikke lenger men gidder ikke selge den da den sikkert ikke er verdt noe særlig. 

 

7DD5642E-7151-4429-86F2-43E83434AF44.thumb.jpeg.5c8626103499b395bfc0fdcbed94d503.jpeg

Jeg syns de der låter ganske kult jeg, hvis du har den i turbo-mode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.