Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage effektpedal-brett


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt lyst til å lage et, men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne, hvilket materiale jeg skal bruke o.l.

Er det noen her som kunne ha evt laget en tegning eller noe?

Edit: Det skal bli et brett som jeg skal feste pedalene mine på slik at det blir orden i sakene :P 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du skal bygge et pedalbrett, sånn som jeg har gjort er det en del ting man må huske på:

-høy bakende, for at ikke noen i publikum skal begynne å fingre på utstyret

-transportmuligheter, f.eks kunne "knipse" en overdel på som i en flight

-lett tilgjengelighet, man må kunne koble om kabler uten problem

-kabelgater, for å få et ryddig og mindre støyende system.

Man burde bruke finër plater når man bygger. Mest holdbare i forhold til vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.gitarpro.com

Jeg lager powersupplyet ditt. Mail meg en liste over krav, eventuellt hvilke pedaler du skal ha og hvorvidt du vil ha isolerte 9v utganger eller ikke saa kan jeg komme opp med en hyggelig pris :)

Ellers ville jeg fulgt det som sto i den Pedalsyre-artikkelen. Har det liggende her et sted. Ellers kan du gjore som jeg planlegger; aa ringe GodLyd og be dem sende meg et PedalTrain II brett :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

lagde et brett av kryssfiner forleden, ligna på fremgangsmetoden i den linken, brukte borrelås først, men vær gang jeg åpna boksen, lå effektene strødd, så jeg tok å bolta effektene mine rett på brettet, med å borre gjennom kryssfineren, og bytta ut de eksisterende skruene i pedalene med noen lengre.. og skrudde de fast undenifra.. funker fett som smørr..

poster et bildet.. må ha meg unskyldt for de mildt sakt latterlige effektene, men har just innvestert i en gibson les paul og en takamine, så vampen var et krisekjøp...

brett.jpg

kassa.jpg

kjempe praktisk faktisk.. kjøpte håndtak og slikt på clas ohlson..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…brukte borrelås først' date=' men vær gang jeg åpna boksen, lå effektene strødd…[/quote']

Kan anbefale 3M Dual Lock for å holde fast pedaler og slikt. Sitter mye bedre enn borrelås, og så slipper du å skru dersom noe skulle gå galt. Finnes i små porsjonspakninger hos enkelte jernvarehandler, eller i rull på et stort antall meter fra 3M (såvidt jeg har skjønt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.