Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første pedal


Gitarcowboy

Anbefalte innlegg

Mycket att dräggla efter, ja?. Men du, cowboy, vad är det du är ute efter? Berätta hur du har tänkt att använda  dingsen din (genom amp och PC,jepp?).Är du nöjd med ampen eller vill du helst använda bara PC? Vilka effekter vill du att den ska ha och viktigast av allt,  hur mycket cash vill du bränna?? Det blir lättare att ge goda råd då. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er veldig fornøyd med Vox ampen, så den skal ikke byttes ut.

Jeg er i villrede og vet ikke hva jeg skal velge i virvaret av muligheter.

Som jeg skrev høyere opp så har Vox ampen kun justering av mellomtone, bass og volum.

Hvis det er riktig at Ampli-Firebox kan kobles til VOXen, så får jeg flere muligheter slik som på en combo amp.

Vil jeg ha andre effekter så kobler jeg til flere pedaler.

Kan jeg koble til PC, så er det vel ikke negativt når det gjelder hjemmeklimpring.

Det koker ned til at jeg liker best lyder som ikke har mye overdrive og distortion eller fuzz. 

Jeg liker runde gitarklanger, men skarpe kan også være bra.

Derfor liker jeg lyden fra Strymon pedalene.

 

I bunn og grunn er det mest fornuftig å lære seg å spille gitar med det utstyret jeg har, og vente med lydutvidelser til jeg synes jeg er nogenlunde brukbar på gitar :) 

Beklager hvis jeg forvirrer folk.

Uansett så synes jeg denne tråden har blitt veldig fin og informativ, og jeg takker for alle innspill :)

Jeg håper at tråden gir dere inspirasjon til å finne utstyr dere har lyst på.

 

Endret av Gitarcowboy
la inn ett ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge ved bilde av min første pedal (dvs en tilsvarende). Gud vet hvor den ble av.. Variant av en Ts-808 med 2-stage gain , man presset pedalen i bunn for ekstra overdrive.. 

 

657118a3d8ed746c2f3ccae5640a25e2.png

 

Den fikk følge av en Aria compressor i samme serie og en Pearl Phase Shifter:

pearl-f600_f601_001.jpg
 

Året etter fikk jeg kjøpt en 1983 Ts-9 for 50 kr.. deretter en Ibanez fuzz wah.. og så ballet det på seg.. :-)

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså Fireboxen kan kopplas till din amp men det är liksom inte så det är tänkt att den ska användas. Till exempel så måste du i så fall disabla kabinett-simuleringen, som är en stor del av hela pedalen. Fireboxen är i huvudsak en amp+cab-simulator (i tillägg så har den några effekter). Är du nöjd med ampen så tänker jag att det är en ren multieffekt du behöver. Om du har det du behöver av effekter men behöver en amp-simulator att plugga de in i så behöver du en Firebox :) .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på sånn det du skriver vil jeg påstå at en rimelig multieffektpedal vil gi deg det du trenger til å begynne med. Mange av disse kan det også kobles hodetelefoner rett inn i for hjemmebruk også. Det er også mange av de som kan kobles til datamaskin for justeringer. Du kan justere treble og bass på de fleste av disse, for å få det lydbildet du er på jakt etter. Tror nok den ampli-fire boksen har ett noe annet bruksområde som tufftufftuff skriver også.

Du vil få de lydjusteringene du er på jakt etter på de aller fleste multieffektboksene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye studering på nettsider og YouTube så har jeg funnet min første effektpedal:

Orange Kongpressor Klasse A Kompressorpedal

preview.jpg

Denne tror jeg at passer bra til Fender Telecasteren :)

Prisen er god også ?

Jeg har akkurat bestilt den.

Endret av Gitarcowboy
En ny setning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.