Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Setneck-tele på vei


fuzz

Anbefalte innlegg

Nei, ikke redneck, setneck! :) Fant denne på Guitarfetish, og kikket raskt over mitt eget delelager og fant ut at jeg har nok deler liggende til å komplettere gitaren. Har brukt GFS en del tidligere, og de har mye bra. De aller billigste pickupene og gitarhalsene/kroppene deres er ikke verdt å rote med, men ellers har jeg vært positivt overrasket over kvaliteten på mye av det jeg har fått derfra.

Har to sett med GFS pickuper liggende, Alnico 2 humbuckere og Dream 90 (P90 i HB-størrelse). Tenker kanskje å bruke en fra hvert sett (Dream 90 Neck og HB Bridge).

Er generelt svak for Tele/Les Paul hybrider, håper jeg blir fornøyd med denne!

image.png

image.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris: Ca. tusenlappen pluss like mye i frakt. 

Mods: Håper kropp og hals/bånd ikke trenger modifikasjoner. Har lyst til å teste ut en variasjon på standard Tele kontroll-deksel, det får bli en overraskelse til senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er gitaren i hus!

Har satt på metallbeslagene, men ikke skrudd dem fast ennå pga. at jeg mangler svarte skruer.

Gitaren kom uten oversadel, så det har jeg også bestilt inn.

Liker ikke den vanlige Tele 3-veis bryteren, foretrekker Gibson bryter. Liker heller ikke standard Tele kontrollplate layout, og bestilte derfor plate uten hull/spor.

Har gjort ferdig loddingen, fulgte G&L PTB (Passive Treble Bass) koblingsskjema.

Har satt i bakerste mikrofon og strenget opp med 2 strenger for å teste, alt fungerer fint.

Så nå er det bare å vente på de siste smådelene sånn at jeg kan få gjort endelig oppsett.

Kvaliteten på gitarkropp og hals er OK, noen små skjønnhetsfeil er det (ikke uventet i denne prisklassen), men skal ikke by på problemer å få denne i god spillbar stand. 

BE28A276-D5B5-47CA-BAAD-C28BE9979AB1.jpeg

3DF200EC-B03B-4BBA-934C-8096A38E3798.jpeg

E5DA1452-B359-496C-BDC8-23BCA6A5F7F3.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.