Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Helix vx Axe FX II vs AXE8


Sorg

Anbefalte innlegg

Har hatt Axe II i mange år og er godt fornøyd. Vurderte inntil nylig å kjøpe en AX8 til bruk live, men ser nå at Line 6 Helix får mye skryt. Jeg har skjønt at Helix er langt enklere å bruke, men det er ikke noe argument for meg, da jeg kjenner Axe FX godt og er vant til den. Så får meg handler dette mest om lydkvalitet. 

Til dere som har testet begge, hva synes dere om forskjellen i lydkvalitet på Axe og Helix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrakk Axe FX II, men nå testet jeg Helix så og si på dagen den ble sluppet så mye kan ha bedret seg siden da. Ble der igjen veldig positivt overrasket av Helix native når jeg testet det. 

Ville ha utelukket AX8 kontra Helix, bare fordi beukervennligheten er såpass mye bedre på Helixen. 

Når alt kommer til alt trorjeg det handler om du liker å kunne skru i evigheter med altfor mange gode valg eller om du klarer deg med litt mindre som også låter temmelig bra (sett bort fra cabs i Helix da. De syns jeg er temmelig kjipe).

Hva med Headrush da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har Axe-FX II fra før av så skal vel overgangen til AX8 gå ganske greit? De kan vel så vidt jeg vet bruke samme presets? 

Helix har nok kommet ganske langt siden da den først ble sluppet. Gitaristen i The Shining/Gabrielle/Ina Wroldsen har begynt å bruke Helix en del. Mener han sa, forrige gang jeg snakket med ham, at det på jobber hvor det ikke er mulig å ta med seg de største riggene så funker det veldig, veldig bra! (Og Håkon har en relativt bra utstyrspark fra før og er ganske så gear-geek).Det krever jo selvfølgelig masse programmering og mulighetene til å ha ett überfleksibelt oppsett er jo ikke 100% tilstede om man ikke ønsker å drasse på en hel del eksterne pedaler i tillegg..., men man kjøper kanskje heller ikke en slik sak om man er en indie-nerd som ligger langflat på gulvet for å skru på pedalene sine mellom hver frase.

Jeg må innrømme at jeg i starten trodde at Line6 var for alvor blitt forbikjørt av Fractal, men Helix har vist seg å være potente saker. 

Lydkvaliteten tror jeg er like god hos begge. Har hørt A/B-tester (YouTube, vel å merke), og det er vel nær sagt umulig å høre særlig forskjell. I hvert fall ikke i en miks. 

Jeg syns effektene Fractal-boksene omtrent forsvarer prisen alene. Vanvittig utvalg.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ulempe for meg ved å kjøpe AX8 er at jeg må kjøpe nytt trådløst system. har nå Line 6 Relay G90 i rack sammen med Axe FX II og er veldig godt fornøyd med det. For meg handler AX8 kun om å ha mindre å bære på. Men ulempen er altså at jeg trenger nytt trådløst. 

Hvilke løsninger har dere med AX8 når det kommer til trådløst system og har dere funnet noe som kan festes sammen med AX8, feks inne i en pedalkoffert, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sorg said:

En ulempe for meg ved å kjøpe AX8 er at jeg må kjøpe nytt trådløst system. har nå Line 6 Relay G90 i rack sammen med Axe FX II og er veldig godt fornøyd med det. For meg handler AX8 kun om å ha mindre å bære på. Men ulempen er altså at jeg trenger nytt trådløst. 

Hvilke løsninger har dere med AX8 når det kommer til trådløst system og har dere funnet noe som kan festes sammen med AX8, feks inne i en pedalkoffert, etc?

Andertons har røverpris på G70 for tiden:

https://www.andertons.co.uk/line-6-relay-g70-guitar-wireless-system-with-pedal-style-receiver-991300702

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.