Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reverbpedal, anbefalinger?


Pledrik

Anbefalte innlegg

Trenger en reverbpedal, og har forløpig landet på enten en BOSS RV-6 eller en Strymon Bluesky (med en mulig pallplass til MXR Reverb). Er ikke veldig glad i å skru lyd, så pleier å finne en setting jeg liker og så holder jeg meg stort sett til den til jeg går lei eller trenger en forandring. Ergo så har RV-6 mer enn nok muligheter for min del, så spørsmålet er vel da egentlig om Strymon'en gir "bedre" lyd. 

Noen som har noen erfaringer, evt andre gode tips? Strymon er jo en annen prisklasse, er det verdt det? Bigsky utgår for min del, både pga pris og det faktum at den har et LCD-display - da får Tweed'en hjernedrypp. Jeg har forøvrig sett på Quiet Theory Prelude (https://www.quiettheory.com/) som jeg syntes ser veldig fett ut, men de selger ikke ut av USA enda og er litt usikker på hvordan den funker. 

EDIT; det er forøvrig ikke effektsloop på forsterkerne jeg skal bruke denne på, btw.

Endret av Pledrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sarge skrev:

Hvis du holder deg til en lyd, så må jo en TC Electronic Hall of Fame Mini være en liten joker. Finn ditt toneprint, så er det bare å kjøre.

http://www.tcelectronic.com/hall-of-fame-mini-reverb/

Så på den, må innrømme at jeg liker tanken. Men føler Neil Young roterer i graven sin hvis jeg fisker frem mobilen midt i Powderfinger for å justere lyden på gammaltweed'en, og mannen er jo ikke dau ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sarge skrev:

Du justerer ikke lyden på mobilen.  Du velger kun modell. Du velger IKKE HoF Mini hvis du trenger å bytte reverb-modell ofte eller trenger hands-on detaljkontroll på enkeltparametre.

Skjønte faktisk det:). Men skal få testet den "vanlige" HoFen, takker for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Carl Martin Headroom. Ja, den er litt i største laget, men jeg liker den bedre enn Strymon Flint som jeg hadde før ?  Funker like fett foran amp'en som i effektsløyfa. Den er ikke "drippy" som surf-gitaristene kaller det, men heller som en ganske varm, myk fjærklang uten "klank og klonk".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fuzz-mullah skrev:

Jeg bruker Carl Martin Headroom. Ja, den er litt i største laget, men jeg liker den bedre enn Strymon Flint som jeg hadde før 1f642.png  Funker like fett foran amp'en som i effektsløyfa. Den er ikke "drippy" som surf-gitaristene kaller det, men heller som en ganske varm, myk fjærklang uten "klank og klonk".

Fikk sett et par youtube demoer nå nettopp, og tror dette kan være veldig nærme det jeg ser etter. Skal bingewatche litt mer i helgen, og takker for gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Big Sky først som sist du! Ikke noe som gode kombinasjoner av old school og new school. Kjørte den med en 5e3 klone jeg hadde før. Herlig!!

Dvs Big Sky gir deg mulighet for stor variasjon óg presets. Beste av to verdener! Trenger du ikke variasjon så finnes det maaange enklere og billigere varianter, et par er nevnt!

Endret av Ptr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også se på Free the Tone AS-1R... den trenger en ikke skru seg så vekk med of en mellomløsning til BigSky kanskje.

HoF er fine greier om en trenger bare en touch av reverb og vil set n' forget. 

Ellers så vil jeg understreke at Strymon Flint har per dags dato den fineste reverben jeg har hørt som lar seg brukes litt aktivt foran ampen... Tremolo følger også med ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.