Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson forhandlere kaster gitarer i søpla


Affen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

I dette tilfellet er det Gibson som ikke vil ha instrumenter i retur...så de ber forhandlerne kaste de i bosset.

Gibson er et sykt dyr for tiden som ligger nede. Mange hundre millioner i gjeld, elendige kvalitetskontroller og en direktør som mange vil ha bort.

Mange spår oppkjøp og/eller Made in Korea (som faktisk kunne blitt bra!). 

Jeg som venstrehendt har aldri funnet noe bra som det står "Gibson" på, så jeg har ingen dypere "følelser" for Gibson.

Sett denne:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hva som skjer med Gibson. Gitarene er kostbare og "babyboomerne" som må ha en Gibson er ikke lengre den største kundegruppa. Fender, Gretsch, PRS m.fl rekrutterer gitarister med billigmodellene som ser riktig ut og er fullt brukbare instrumenter. Gibson bør ta lærdom og produsere instrumenter i en lavere prisklasse med riktig navn og headstock. Epiphone er bare kjipt, selv om det kan være utmerkede instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson har i 30 år produsert og solgt "billig"-modeller... Epiphone kan være både kjipt og veldig greit, men det er mulig Epi hadde solgt enda mer ved å å bruke "Gibson" headstock. I hvert fall på de modellene som er billigutgaver av Gibson-modeller.

Nå er det jo også veldig tydelig at Gibson er inne i en oppryddingsfase, så det blir spennende å se hva som skjer.

Uansett tror jeg vi kan si at salg av gitarer sannsynligvis, er i en ganske bratt nedadgående kurve. Det gjelder ikke bare Gibson.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det. Gitarspilling er blitt en sær greie blant tenåringer. Det er få som får en interesse for instrumentet. Popmusikken er mindre gitardrevet enn før. Nile Rodgers sitt spill på "Get Lucky" er vel den siste gitarstemmen fra popen som var iørefallende.

 

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brötthäst skrev:

Kjenner meg igjen i det. Gitarspilling er blitt en sær greie blant tenåringer. Det er få som får en interesse for instrumentet. Popmusikken er mindre gitardrevet enn før. Nile rodgers sitt spill på "Get Lucky" er vel den siste gitarstemmen fra popen som var iørefallende.

 

Dessverre, ja. Bare å se på gitardrevne band som fortsatt trekker publikum. De fleste medlemmene er mellom 50 og 70 år. Snittalderen på tilhørerne likeså. Vi er kanskje en utdøende rase, men selvsagt kan ting snu. Det har skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Audun skrev:

Dessverre, ja. Bare å se på gitardrevne band som fortsatt trekker publikum. De fleste medlemmene er mellom 50 og 70 år. Snittalderen på tilhørerne likeså. Vi er kanskje en utdøende rase, men selvsagt kan ting snu. Det har skjedd før.

Jeg eier et trekkspill som jeg prøver å lære meg å spille på. Jeg er vel en slags dobbel-kontrarevusjonær.Trekkspill er utskjelt, men artig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.