Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem er ledende gitarister i landet?


SteikBacon

Anbefalte innlegg

I prat om ledende gitarister i landet oppdaget jeg at man begynner å dra på årene. Det var ikke mange av nyere dato. Kanskje folket her på forumet kan gi pekepinn? Både nasjonalt og ellers. Risikerer jo å oppdage noe man kunne tenkt seg å oppleve. Blir vel liste av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Oddmund Suhrke og Øystein Landsverk fra Leprous i den ene enden og Øyvind Blomstrøm i den andre. Alle i tidlig trettiårene, noe jeg vil karakterisere som "av nyere dato" ;)

Om de er ledende er en annen ting. Jeg synes de har særpreg og skills og skiller seg ut fra mengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Petersen Øverleir. kanskje norges mest smakfulle gitarist. ref: hittils og littils-skiva til Bjørn Eidsvåg og det meste han har gjort med D'Sound.

 

Nils Olav Johansen fra Farmers Market. Tøvete dyktig og minst like morsom.

kanskje ikke ferske karer, men fortsatt helt elite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Straymond skrev:

Nils Olav Johansen fra Farmers Market. Tøvete dyktig og minst like morsom.

kanskje ikke ferske karer, men fortsatt helt elite.

Bare å ta med Stian Carstensen i slengen, han klunker litt på gitar når han ikke trakterer et av De fire forferdeligste.

Er vi første oppe i førtiårene, må selvsagt Hallgeir Pedersen nevnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat trådstarter: "Det var ikke mange av nyere dato. ".  Dere nemner jo bare de samme,  gamle ?

 

Edit: og han der Skambanktgitaristen er bare en middelmådig, middelaldrende mann som (heldigvis for ham) spiller med en dødsbra trommis som gjør det lett å høres bra ut ;)

  • Liker 2
  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi plukke fra 2000-tallet og oppover så er Mats Haugen godt over snittet vil jeg si. Og i samme sjanger må jeg si jeg har en forkjærlighet for riffinga til Jørn Viggo Lofstad, selv om han på ren teknikk kanskje ikke er helt i toppskiktet. De har muligens valgt seg en litt snever sjanger, men de gjør det jo slett ikke dårlig i sitt marked i alle fall.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.