Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem er ledende gitarister i landet?


SteikBacon

Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Moensel said:

Den første det påståes name-droppa Sunde var vel Chet Atkins.

Det er vel ikke utenkelig at noen kjente gitarister har lært seg noen lokale navn etter jevnlige konserter på norsk jord og flere titalls intervjuer med norske journalister (Clapton, Knopfler). Sunde var på besøk hos Atkins i Nashville på syttitallet. 

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aphelion skrev:

Synes det skal være litt diskant på gitar jeg da. Ser ikke helt poenget med alt det dyre utstyret hvis man uansett skal putte en madrass mellom ampen og mikken :D

Enig i det altså, og det er nok ikke en lyd som passer for meg personlig, men den fungerer for han :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Aphelion said:

Synes det skal være litt diskant på gitar jeg da. Ser ikke helt poenget med alt det dyre utstyret hvis man uansett skal putte en madrass mellom ampen og mikken :D

Ingen fan av compressor-pedaler? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Aphelion said:

Mest det totale fraværet av høyere frekvenser som irriterer meg :P

Kan det være hørselen din eller stereoanlegget? :-)

Har ikke andre referanseanlegg på den platen enn iPaden jeg lytter på nå.. det låter litt avrundet ja. Han spiller jo fint, som vanlig. Men har han permanent dratt ned tonekontrollen? 

 

Edit: etter 2:23 i Urban Twang (låt 3) høres det ut som om bridge pickup endelig taes i bruk (eller en Rickenbacker.. eller hans soapbar PRS).  Men ved 4:04 er det på med ullsokken. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overkant smooth, men heldigvis et godt stykke igjen til det Carlos Santana.

Synes gitarlyden på plata kler både stil, sjanger og produksjon forøvrig. Selv om det ikke er spisst og hardt, er det ikke noe problem med definisjon. Jeg fikser nok ikke å spille med slik "krem"lyd, men det er en helt annen sak.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.