Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Iron Maiden


Rohde

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Read it and weap boys! I følge min gud, Allmusic, så er Iron Maiden:

Styles  

Heavy Metal

British Metal

New Wave of British Heavy Metal

Progressive Metal  

Maiden var jo en del av New Wave of British Heavy Metal bølgen på begynnelsen av 80 - tallet sammen med Judas Priest og Saxon.

At de presterte å kalle maiden progressive sier det meste.

Hvis det ikke er progressivt å starte en ny musikk stil/trend så vet ikke jeg hva som er progressivt... (offtopic) Og Pagan's mind kalles prog. HA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron Maiden kan nok ikke måle seg med Heavy metal gudene Sabbath og

Priest.. de er bare en skygge laangt bak i horisonten i forhold!

Åjoda, de kan måle seg! Bruce Dickinson banker jo Ozzy med fortenna.

Og det Iron Maiden har, som jeg mener så godt som alle andre metalband mangler, er komplett ærlighet. Det er dem og musikken. Intet annet. Ingen stor politisk innblandelse, ingen religionsdebattering, ingen spesielt sjokkerende begivenheter, kun Heavy Metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der begge dagene, var ubeskrivelig artig å endelig se bandet jeg har hørt på siden 1986 live :D

Er enig i at lyden var så som så første kvelden, hadde drittplassering på toppen av det hele, så mye av skylden går nok i den retning - dag to var lyden betraktelig bedre, ikke minst for Mastodon som i flg Bill Kelliher (gitaristen) ikke fikk soundcheck før de gikk på dagen før.

Pussig forresten at dag 1 kokte det formerlig foran scenen under Mastodons show, dag to var det kanskje 2 rockere som stod der... helt til Maiden kom på :D Om stemningen var under taket tirsdagen, gikk det gjennom taket onsdagskvelden, Lyden var knall, bandet var i strålende humør til tross for å ha fått bank tidligere på dagen under fotballkampen :P

Morro at de brukte andre Eddier enn andre steder, tror det er bare Rock Am Ring de brukte de samme :twisted:

Alt i alt en fabelaktig konsertopplevelse, som nok er sommerens høydepunkt for meg, til tross for Sabbath m Ozzy nå på lørdag - det blir jo også helt sykt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns konserten var sinnssykt bra, men syns kanskje det var enda bedre for 2 år siden. Var der på onsdag. Mastodon var bare driten! Skjønner ikke hvorfor sånn drittmusikk skal varme opp for Maiden.

Ang. sjanger-diskusjonen tidligere, er det vel ikke no tvil om at Maiden er heavy metal, selv om jeg mener at det var Judas Priest som har gjort heavy metal til det det er i dag... Men hard rock og heavy metal er vel ikke akkurat ytterpunkter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron Maiden kan nok ikke måle seg med Heavy metal gudene Sabbath og

Priest.. de er bare en skygge laangt bak i horisonten i forhold!

Åjoda' date=' de kan måle seg! Bruce Dickinson banker jo Ozzy med fortenna.

Og det Iron Maiden har, som jeg mener så godt som alle andre metalband mangler, er komplett ærlighet. Det er dem og musikken. Intet annet. Ingen stor politisk innblandelse, ingen religionsdebattering, ingen spesielt sjokkerende begivenheter, kun Heavy Metal.[/quote']

DOBBELQUOTE!

Som en Megadeth-fan så må jeg si at jeg liker at band klarer å få inn politik og sånt i tekstene, for da blir et budskap sangen, men en ting skal Iron Maiden ha, de har holdt på lenge, og man kan lett høre at det er de som spiller. og de var med på å forme heavy metal.

Ikke misforstå, jeg hater nü metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi Metal-sjangren har endret seg' date=' så skal de tidligere metal-bandene kalles for hard-rock? :?[/quote']

Endelig en som har skjønt det. Ser forresten at maiden ikke blir kalt progressive. Sett på Phantom of the opera, og gjør deg opp en ny mening. Selv om DT sikkert er hundre ganger så progressivt, var maiden noen av de første som overførte det progressive inn i metallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Herregud Maiden er jo symbolet på heavy metal, skjønner ikke hvordan dere kan si noe annet?? Synes de var enda enda bedre i år enn forrige gang de var her! Var der andre dagen...

Jeg synes det er veldig synd for Mastadon at så mange synes de sugde... Gleda meg skikkelig til å høre dem live siden jeg har hørt dem på plate fra før av, men jeg ble skuffa over hvor dårlig lyd de hadde. Hørte jo nesten bare gitar jo :?

Lurer på om det er tilfeldig, siden Artch Enemy hadde elendig lyd da de varma opp for Maiden sist.. heh...

Men uansett så rocka Maiden som bare det, men det ble passe trangt helt framme etter hvert! hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at de er symbolet på heavy metal er jo pisspreik!

og si at noen andre enn Sabbath og Priest er symbolet på heavy metal er jo

idiotisk iom det var de som starta hele sjangeren..

Å si at Maiden er symbolet på heavy metal blir som å si at Simple PLan er punk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.