Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe en stk floyd rose (eller liknende) til bruk i gammel gitar.

Har en gammel gitar med licenced floyd rose (Esp-ltd v 350) hvor en av sadlene tok kvelden, derfor trenger jeg ny.

Så om noen har en gammel liggende er jeg interessert. Jeg har ikke lyst å bruke 2000 kr på en original floyd, men special serien kan godt vurderes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Affen
      Jada så klarte jeg å surre vekk tremolo armen til min Squier Vintage Mod. Jazzmaster. Hvilken aftermarket passer?
    • Av OsamaFetLaden
      Har kjøpt meg en scalloped neck for å se om det kan være noe for meg, og den har locking nut, så om det viser seg å vøre noe for meg tenker jeg på å sette sammen en superstrat m/ Floyd Rose. Alternativet er å fjerne locking nut-en og sette sammen en vanlig Strat. Jeg har bare eid én gitar med Floyd, og den var stilt inn til dive only og jeg hadde den bare noen måneder, så jeg har lite peil på dem. Observasjonen jeg har gjort gjennom årene er at gitarer med flytende Floyd som oftest har mer behagelig vibb, men ikke høres ut til å ha like god lyd som gitarer med Fender-trem. 
      Vil gjerne høre synspunkter på dette, samt råd om hvilken Floyd man bør satse på om man foretrekker Fender-lyd. 
    • Av Naigewron
      Jeg har en Peavey Wolfgang med Floyd som sliter litt med å holde stemmingen på et par av strengene etter litt aktiv bruk. Jeg tenker den logiske forklaringen er at strengen glipper gjennom låsen i nøtten, men kan det være andre årsaker? Er det i så fall ny nøtt som må til, eller finnes det triks for å fikse slike ting?
      Det er ikke et balanseproblem, siden Floyd på Wolfgang ligger mot kroppen og kan kun bøyes ned og ikke opp.
      Kan jo ikke ha en Eddie Van Halen signaturgitar uten å kunne divebombe vilt og hemningsløst  
    • Av nepse
      Kjøpte denne gitaren for en stund siden. Føler jeg har brukt unødig mye tid på å holde gitaren stemt.
      Er egentlig ikke så begeistret for Floyd Rose i utgangspunktet og har ikke så mye bruk for vibarm. Jeg har en mustang bro liggende, så har vurdert å bytte.
      Noen som har erfaring med denne gitaren eller bytte fra Floyd Rose til mustang. Lar det seg gjøre?
      Skjult innhold - vennligst logg inn
    • Av OsamaFetLaden
      Er blitt tilbudt en DGT + pedaler i bytte for R7-en.
      Har sett en og hørt en god del klipp med Grissom og gitaren, og er ganske imponert og interessert. Er det noen som har prøvd en? Hvor mye vil dere anslå en 2009 Goldtop er verd?