Gå til innhold
Troll

Headsett under 1000kr

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på om jeg skulle velge Samson eller AKG. 

Frista veldig å gå for Samson pga pris, men gikk for AKG 271, gleder meg til å teste dem :) 
Kom på rett over tusenlappen ink frakt fra Evenstad Musikk.

PS: Farlig enkelt å betale med VIPPS... best å bare lukke nettsiden med engang.

Endret av Troll
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg får highjacke denne tråden litt. Litt ute etter det samme, nytt headset til hjemmestudio / bruk med Line 6 Helix. Hørt mye bra om DT770, men de AKG'ene (K240) ser jo også ut til å være godt likt.  

Har hatt noen Audio-Technica ATH-M50 i 6 år ++ nå, og har vært relativt fornøyde med de, men viser seg å være litt vanskelig å mixe med de. 

Uansett, skal gjerne kunne brukes til noe hjemme-mixing, men vil nok i stor grad bli brukt sammen med Helixen for øving etc. Noen som har noen anbefalinger? Tenkte ett sted mellom 1000 - 1500 kr. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker åpne hodetelefoner både til bruk med gitar (Kemper) og til generell lytting. AKG K702 er et godt alternativ. Listepris er over 2k, men du får dem til ca 1450,- fra f.eks G4M (inkl frakt). Jeg har også flere lukka hodetelefoner liggende for bruk under opptak og blant rimeligere modeller av slike kan jeg anbefale Sennheiser HD280 og Audio-Technica ATH-M50x.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått mine AKG 271 (tok faktisk en uke og 5-6 mailer med ordrebekreftelser... noe som skulle ta 24 timer). 

Fungerer bra til bruk med gitar, da det låter åpent og ikke "rett i ørene". Men jeg var nok litt optimistisk med tanken på at jeg trengte noe som ikke farget så mye.. Syns de manglet litt "liv" og farger for lite. Må ha volumet rimelig høyt for å høre detaljer ved bruk til musikk og serier. Absolutt ingen bass/dybde å høre - er kanskje typisk for studioheadsett..?

Kvalitetsmessig, så var de superlett på - usikker på om det er billig plastikk eller om de er laget så lett pga komfort. 

Endret av Troll
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.