Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headsett under 1000kr


Troll

Anbefalte innlegg

Har til nå brukt mine Bose QC25 til det aller meste - musikk, jobb, reise etc.

Syns de fungerer veldig bra mtp støydemping og låter helt fint til musikk. Men er lei av å frakte de til og fra jobb hver dag, samt bytte batterier hele tiden. 
Tenker atdisse forblir på kontoret, så kjøper jeg meg noen andre til å ha hjemme.

Hva anbefaler dere av headsett til rundt/under 1000kr? Skulle gjerne hatt noen som ikke er så farget, som gjerne kan brukes sammen med f.eks gitar via Line6 POD HD. 

Trenger ikke være støydemping, så lenge de låter bra til følgende bruk:
-  Gitarspilling via prosessorer
-  Grei lyd til å se serier med når fruen har besøk
-  "Mye for pengene" 

Hadde noen billige studioheadsett tidligere fra et merke jeg ikke husker (XLR eller noe sånt...) de var utrolig bra.. Men tror ikke dette merket finnes lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant! Har prøvd DT 770 men lurer litt på om jeg likte M50X litt bedre da jeg sammenlignet disse for en stund siden. 

Men jeg lurer på om jeg skal gi Samson et forsøk pga pris.. 350kr er vell verdt sjansen. Får gi de vekk til samboeren min hvis ikke de faller i smak, hu er ikke så kresen på lyd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt helt enig med Slashaxl, skulle til å skrive det samme selv!

AKG er et mye morsommere headsett med mer karakter og farging. DT770 er magisk når du sitter og mikser en låt og prøver å finne de uheldige frekvensene.

AKG er bedre allrounder enn DT770 men DT er mye bedre i studio (annet enn monitoring) så blir litt ettersom hva du trenger. Begge er gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Slashaxl said:

Akg k240?

Har de og DT770 selv. Akg settet låter veldig mye bedre med Kempern, og funker fint til film og serier. DT770 er nok flatere og mere riktig til studioarbeid vil jeg anta, men Akg’ene er mere gitarvennlige.

"Semi-åpen"? Er de tette nok til studiobruk (altså ikke lekker lyd inn i mikker)?

Bruker åpne klokker hjemme til generell lytting, men de er jo selvsagt ubrukelige til innspilling siden lyden er bortimot like høy på utsiden av klokkene som inni :) Har vært ute etter et halvgreit headsett som ikke lekker, så slipper jeg å spille inn med halvkjipe in-ears.

Edit: Samme spørsmål gjelder for øvrig Samson-klokkene linket lengre opp.

Edit 2: Snakker her om innspilling med mikrofon, altså f.eks. vokal eller akustisk gitar. El-gitar kan man jo tracke med hva som helst :) 

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samson til lytting, spilling, og miksing (har ikke studio monitorer) Og bruker dt770 til tracking. Er veldig fornøyd med begge to, men samson klokkene er latterlig billige og gir god lyd for pengene. Derfor anbefalte jeg de her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt usikker på om jeg skulle velge Samson eller AKG. 

Frista veldig å gå for Samson pga pris, men gikk for AKG 271, gleder meg til å teste dem :) 
Kom på rett over tusenlappen ink frakt fra Evenstad Musikk.

PS: Farlig enkelt å betale med VIPPS... best å bare lukke nettsiden med engang.

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.