Gå til innhold
markuska

Alice in chains!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Må bare si at dette er ett av mine absolutte favorittband, kombinasjonen Jerry Cantrell og Layne Staley er genial. En råbra gitarist og en vokalist med en helt særegen og fet stemme. Ett band som som jeg blir til å digge resten av livet, så jævli trist at det ikke eksisterer lengre. Synes selv at Dirt er ett av tidenes beste album, kan sette det på repeat på iPoden og høre på det i flere timer i strekk. Ett album der jeg aldri føler at jeg trenger å skifte sang :twisted: Har noen av dere sett AIC`s opptreden på MTV unplugged, den siste opptredenen før Staleys død? En konge akustisk konsert, får chills hver gang jeg ser den 8) Noen andre her som digger AIC? Up for litt alice in chains snakk? :D

If I can't be my own

I'd feel better dead

Nutshell (Jar of flies) En av mine all-time favoritt-sanger.

Laynestaley.jpg

Layne Staley August 22, 1967 – April 5, 2002 RIP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt litt på det de siste dagene..Må si det at unplugged konserten er veldig bra..det samme med Dirt albummet. Min favoritt låt må være Rooster! :wink:

Vet svært lite om bandet..men kult er det hvertfall! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle albumene som er nevnt her er dritråe ;) Har hørt en god del på I stay away i det siste. sinnsykt fet låt :D

Hva slags gear bruker egentlig Cantrell? klarer ikke helt å bestemme sounden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har digget AIC helt siden Dirt kom ut.. Stooor fan av dem!!! Dirt er et album ala Appetite for Destruction. Klassisk! Utrolig gjennomført. Det som er synd er at heroinen totalt ødela Layne Staley. Derfor sluttet de å turnere, og sikkert derfor de ble oppløst også. Husker jeg ble utrolig trist da han døde for et par år siden. Hadde visst ligget i leiligheten sin, død, i 3 uker eller noe sånt før noen savnet han. Ingen vokal over eller ved siden av Staley, som faktisk var trommis!

Når det er sagt, må du også få med deg sangen Rivers of Deceit av Mad Season, det er Staley på vokal, en av gitaristen til Pearl Jam og noen andre. Utrolig fin sang. Som du sikkert kommer til å like!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Dirt er et sykt fett album, som med Appetite for destruction ja, en klassiker! Staleys død er en tragedie, hver gang jeg hører f.eks. nutshell tenker jeg på Layne Staley, en helt utrolig vokalist. Han lå et par uker før de fant han. 2-3 uker tror jeg. utrolig synd.

Har hørt litt på Mad seasons, men ikke hørt akkurat den sangen. Skal få sjekket ut den :) Skal prøve å få fatt i Stainds "layne", en sang dedikert til Layne Staley (duh) ;) Har ikke hørt no Staind, men må nesten sjekke ut denne.

Det var nok heroinen som ødela både AIC og tilslutt Staley, hør sangen "would?" på dirt. En sang dedikert til Mother love bone vokalisten Andrew Wood (=Would) som døde av heroin-overdose, som ironisk nok ble Staleys dødsårsak.

Staley døde av en dødelig blandig av heroin og kokain, kanskje dette var selvmord? vi får aldri vite det... :cry:

Må bare unnskylde min småkjipe gramatikk, har akkurat kommet hjem fra en heller fuktig bytur :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dette må jeg sjekke ut. Virker som ålreit musikk.

Det burde du virkelig. Tror ikke at du vil angre. Kjøp Dirt og Jar Of Flies først, deretter Facelift og til slutt; s/t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dette må jeg sjekke ut. Virker som ålreit musikk.

Det burde du virkelig. Tror ikke at du vil angre. Kjøp Dirt og Jar Of Flies først, deretter Facelift og til slutt; s/t.

Will do :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke glemme at trommisen i Mad Season kom fra et annet fantastisk band, Nemlig: Screaming Trees.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Alice in chains er dritbra.. De beste sangene er rooster, down in a hole, angry chair, man in the box og them bones er geniale :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.