Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Gibson Memphis ES-LP Tobacco Burst 59 neck VOS


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Får en egen tråd denne godbiten :) 

Har sikla litt på disse ES Les Paulene siden de ble lansert for 3 år siden. 

Testa så vidt en av disse de hadde inne på 4Sound i Trondheim nylig, og den ble sittende i hodet. Vurderte sterkt å gå tilbake å kjøpe den, men heldigvis bestemte jeg meg for å vente en dag. Kvelden ble brukt på nett, og da fant jeg denne på blow out sale i Chicago (CME). 12,5 lapper "spart" ?

Har ikke fått testa for mye plugga i enda, da jeg er alene hjemme med ungene, så får avvente litt med hvordan jeg synes pickup’ene låter. Gitaren var dog veldig bra satt opp rett ut av kasse fra gutta hos CME, og spiller som en drøm. Rimelig feit hals, litt i land med R9’en min, med kanskje en smule mer skuldre. 2015-modell, uten noe av de tullete 2015 spec’sa. Ingen nibs vel og merke. 

Visstnok lagd i opplag på 150stk i følge Gibson sine sider i denne finishen.

Meget fornøyd så langt. Men er jo selvsagt litt i nygitarrus, så tar med det i betraktninga ? 

Pene specs på disse. For de interesserte finner man de her:

http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2015/Memphis/ES-Les-Paul-59-Neck.aspx

Jeg er fortsatt ingen god fotograf, men knipsa noen bilder med telefonen da den kom i hus i dag:

053EDACC-46F7-4FA3-A3DD-A01849048C02.jpeg

5341E7D8-619D-4606-8C68-3F01C23B3A40.jpeg

50E2E686-EC69-4AFE-80DD-9D15F4EBA4E6.jpeg

B95D6127-4E5D-4109-88D9-B2CDA4077A81.jpeg

1CFDA7AF-AFCD-4B3B-9F2E-CC78977C715E.jpeg

E213DD70-8529-40B5-B78C-CFF32C3B8117.jpeg

1F5B6D4C-5EFE-447F-9BDC-DA738B0A2F7E.jpeg

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pledrik skrev:

Veldig fin, grattis! Hvordan er dette da, er det mer eller mindre ren LP eller blir det noe eget?

Thx! 

Litt for tidlig for meg å dra en konklusjon enda, men førsteinntrykket er at den er ganske "airy" sounding, mye dobbeltoner, hvis det gir noen mening. Pickup’ene bidrar nok en del til det. Det skal jo på en måte være en blanding av LP og ES-335, men har sett mange mene de minner med om de mindre ES’ene, ala 339 osv. 

Har bare fått testa den skikkelig med Kemper og headset enda( unger som sover man ikke vil vekke osv?), så må få kjørt den med litt mer volum og kjent sound før jeg kan gi et bedre bilde av hvordan den låter tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heilage skrev:

Finishen er ikke helt i min gate, men alt annet på denne er så latterlig fett. Les Paul kler virkelig f-hull! 

Har et litt ambivalent forhold til Tobacco Burst selv, men på denne stemte det for min del. Ikke like stor fan av ES-Les Paulene i cherry og lemon burst. Custom og Goldtop er derimot pene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.