Web Analytics
Jump to content

Rack - Europeiske eller amerikanske gjengestørrelser?

Sorg
 Share

Recommended Posts

Skal sette opp et Samson SRK rack jeg har kjøpt. Det står at jeg må velge om jeg vil sette opp for US eller European threads. "If you want to configure the rack for US threads be sure that all the knockout holes are facing outward. If you want to configure the rack for European threads be sure that all the knockout holes are facing inward".

Usikker på hva som menes med dette, man antar europeisk er riktig?

Edited by Sorg

Just now, Sorg said:

Ok. Er det disse hullene man skal skru ulike rackenheter inn i eller er det for å sette ulike rackdeler sammen? 

Er det noen fordeler/ulemper med euroskruer vs de amerikanske?

Det er hullene du skrur fast enhetene i.

For mitt bruk er det ingen forskjell, men jeg antar at hvis du har rackenheter som har gjenger i selve rackmounten så er det viktig å ha skruer som matcher. Regner med at det er greiest å bruke euroskruene med mindre du kjøper rackenheter fra USA

7 minutes ago, Sorg said:

Ok takker. Men da vil det vel være mulig å skru noe inn med europeiske skruer og noe mer amerikanske eller vil det kun være mulig å bruke en type på hele settet?

Kun én type. Det følger med et fulle sett med både europeiske og amerikanske skruer, så du skal ha nok til å fylle racket bare med dem.

13 timer siden, Naigewron skrev:

Kun én type. Det følger med et fulle sett med både europeiske og amerikanske skruer, så du skal ha nok til å fylle racket bare med dem.

Hvordan vet man hvilke av skruene som er europeiske og hvilke som er amerikanske? Det står det ikke noe om..

6 hours ago, Sorg said:

Hvordan vet man hvilke av skruene som er europeiske og hvilke som er amerikanske? Det står det ikke noe om..

Du må bare teste dem. Det er stor forskjell på tykkelsen, så det er ganske åpenbart med en gang du prøver å stikke dem inn