Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her som bruker AX8?


Sorg

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Sorg skrev:

Sier du at du ikke kan koble Line 6 G10 rett i et vanlig strømuttak? Dvs, hvis jeg kjøper G10 så må jeg i tillegg kjøpe en ekstra strømadapter?

Det funker vel også å bare kjøre den på batterier?

Du kan koble basen til G10 rett i strømuttak med en 5v lader. Jeg vil helst slippe med en kabel til strøm, så har en powerbank som gir basen til G10 strøm. Smak og behag sikkert. Jeg har AX8 fastmontert på pedalbrett med en Misiion EP1 og Line 6 G10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, GunnarpåMo skrev:

Ax-8 løst på gulvet + et pedalbrett med trådløst og pedaler.

Hvilket trådløst og hvilke pedaler bruker du? Du har ikke AX8 på pedalbrett grunnet plassmangel?

Kjenner du til pedalbreff/kofferter som passer til f.eks AX8, en pedal og et lite trådløst system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, extol skrev:

Du kan koble basen til G10 rett i strømuttak med en 5v lader. Jeg vil helst slippe med en kabel til strøm, så har en powerbank som gir basen til G10 strøm. Smak og behag sikkert. Jeg har AX8 fastmontert på pedalbrett med en Misiion EP1 og Line 6 G10.

Hvilken pedalbrett bruker du og kan du evn legge ut bilde? Dette er den størrelsesordenen jeg selv ønsker, dvs AX8, en mission pedal og trådløst. Antar du også har powerbank på pedalbrettet?

Men jeg leser at G10 skal ha 10 timers batteritid. Har du brukt den på batterier live og så kun ladet mellom konsertene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Sorg said:

Hvilket trådløst og hvilke pedaler bruker du? Du har ikke AX8 på pedalbrett grunnet plassmangel?

Kjenner du til pedalbreff/kofferter som passer til f.eks AX8, en pedal og et lite trådløst system?

Pedaltrain Classic 1 skal ha plass, i følge http://www.pedalplayground.com

Så basert på det vil også Classic 2, Classic Pro, Fly og Mondo ha plass, siden de alle er større enn Classic 1.

image.png.f48c1c7737e9e59603f9149f00343c3b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sorg skrev:

Hvilken pedalbrett bruker du og kan du evn legge ut bilde? Dette er den størrelsesordenen jeg selv ønsker, dvs AX8, en mission pedal og trådløst. Antar du også har powerbank på pedalbrettet?

Men jeg leser at G10 skal ha 10 timers batteritid. Har du brukt den på batterier live og så kun ladet mellom konsertene?

 

Bruker en thon pedalflight. Har trebunn, så skrudde ut skruene i chassis under ax8 og la litt patentbånd imellom før jeg skrudde inn skruene igjen. Festet AX8 til trebunnen i flighten med skruer gjennom hullene i patentbåndet. Kan legge ut bilde snart.

Lader G10 mellom konserter og øvelser ja. Basen trenger strøm hele tide for å sende signalet inn i ax8, så derfor powerbanken til basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 13.00, extol skrev:

Bruker en thon pedalflight. Har trebunn, så skrudde ut skruene i chassis under ax8 og la litt patentbånd imellom før jeg skrudde inn skruene igjen. Festet AX8 til trebunnen i flighten med skruer gjennom hullene i patentbåndet. Kan legge ut bilde snart.

Lader G10 mellom konserter og øvelser ja. Basen trenger strøm hele tide for å sende signalet inn i ax8, så derfor powerbanken til basen.

Ja legg gjerne ut bilder og evn link til produktet. Jeg søkte opp på Thomann og det ser ut som at mange av de har en ganske høy kant? 

Men det finnes vel også de pedalbrettene hvor man fester AX8 med en slags borrelås? 

Ok, så du bruker ikke powerbanken til G10, men til AX8? Men hva blir da forskjellen når du uansett trenger en strømkabel til å gå inn i basen, den kunne vel i såfall like gjerne gått direkte inn i AX8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 11.40, Sorg skrev:

Ja legg gjerne ut bilder og evn link til produktet. Jeg søkte opp på Thomann og det ser ut som at mange av de har en ganske høy kant? 

Men det finnes vel også de pedalbrettene hvor man fester AX8 med en slags borrelås? 

Ok, så du bruker ikke powerbanken til G10, men til AX8? Men hva blir da forskjellen når du uansett trenger en strømkabel til å gå inn i basen, den kunne vel i såfall like gjerne gått direkte inn i AX8?

Har du mulighet til å legge ut bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 8.12.2017 den 13.00, extol skrev:

Bruker en thon pedalflight. Har trebunn, så skrudde ut skruene i chassis under ax8 og la litt patentbånd imellom før jeg skrudde inn skruene igjen. Festet AX8 til trebunnen i flighten med skruer gjennom hullene i patentbåndet. Kan legge ut bilde snart.

Lader G10 mellom konserter og øvelser ja. Basen trenger strøm hele tide for å sende signalet inn i ax8, så derfor powerbanken til basen.

Har du mulighet til å legge ut bilde eller sende direktelink til det du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 8.12.2017 den 13.00, extol skrev:

Bruker en thon pedalflight. Har trebunn, så skrudde ut skruene i chassis under ax8 og la litt patentbånd imellom før jeg skrudde inn skruene igjen. Festet AX8 til trebunnen i flighten med skruer gjennom hullene i patentbåndet. Kan legge ut bilde snart.

Lader G10 mellom konserter og øvelser ja. Basen trenger strøm hele tide for å sende signalet inn i ax8, så derfor powerbanken til basen.

Har du mulighet til å legge ut bilde av ditt fotbrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sorg skrev:

Har du mulighet til å legge ut bilde av ditt fotbrett?

Beklager at det tok tid. Har laget en kant rudt brettet foran der jeg har montert "hurtigkobling" for XLR til FOH. Powerbank gir strøm til G10 basen. AX8 får strøm fra kontakt på spillested. Siste bildet viser montering av AX8 til kryssfinerplata på brettet.

IMG_0068.JPG

IMG_0069.JPG

IMG_0070.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 18.10, extol skrev:

Beklager at det tok tid. Har laget en kant rudt brettet foran der jeg har montert "hurtigkobling" for XLR til FOH. Powerbank gir strøm til G10 basen. AX8 får strøm fra kontakt på spillested. Siste bildet viser montering av AX8 til kryssfinerplata på brettet.

IMG_0068.JPG

IMG_0069.JPG

IMG_0070.JPG

Takk skal du ha. Hva er din erfaring med G10? Har G90 og er veldig fornøyd. Vurderer å kjøpe samme. Antar det kun er bak pedalen du kan feste relay pga alle kablene som skal inn i AX8

Hva veier pedalbrettet ditt med alt innhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.