Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her som bruker AX8?


Sorg

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål til dere som bruker denne. Bruker selv Axe FX II og er godt fornøyd. Vurderer AX8 pga det er enda mindre å bære ifm livespilling. Et par spørsmål:

1. På alle mine presets har jeg to routinger, en som går til PA og en som går til amp (da uten kabinettsimulering) i tilfellet jeg plugger inn i dette. Min erfaring er at på noen scener så vil folk som står helt fremst hovedsaklig høre scenelyd og dersom man ikke er plugget i noen amp på scenen så kan disse publikummerne få et lydbilde med lite gitar. Jeg forstår det som at på AX8 så vil dette ikke være mulig pga man kan kun bruke en amp?

2. Har rackbasert trådløst system med min Axe Fx. Hvilke trådløse systemer bruker dere med AX8 og har dere funnet noe som kan festes enkelt sammen med AX8 i et eller annen koffert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Har allerede en Axe FX II og en Relay G90 i rack. Det funker bra. Dette er et oppsett jeg har brukt en god stund før AX8 ble tilgjengelig. AX8 er tiltalende, men det er kanskje litt unødvendig med dobbelt opp av utstyr. Har dere med AX8 også Axe FX utenom som dere bruker hjemme? Hvis dere vil lage nye presets, lager dere disse på AX8 eller lager dere de i Axe Edit, etc?

Kan dere legge ut bildet av hvordan liveoppsettet deres er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Axe Edit når jeg jobber med Ax-8.

Har kjøpt en del presets, og gjør om de etter egne behov.

Har ikke noe behov av noe mer eller større enn Ax-8.

Det hender du når grensa for CPU hvis du putter for mye inn i et preset,

men du kan jo unngå det med å organisere presets på en annen måte.

Nå har jeg en preset til hver lyd jeg bruker live.

De er satt opp i rekkefølge, og presets har navn etter låtene jeg bruker de på,

og presets inneholder ikke flere blokker enn det jeg trenger på akkurat den låten. 

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. En fordel med Axe FX II er at jeg også kan recorde gitar gjennom det. Til preprod har jeg spilt inn gitar gjennom denne og da fått både wet og dry signal inn samtidig. I tillegg bruker jeg den som et lydkort. Jeg antar AX8 ikke har samme muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Sorg said:

OK. En fordel med Axe FX II er at jeg også kan recorde gitar gjennom det. Til preprod har jeg spilt inn gitar gjennom denne og da fått både wet og dry signal inn samtidig. I tillegg bruker jeg den som et lydkort. Jeg antar AX8 ikke har samme muligheter?

Nei, AX8 kan ikke brukes som lydkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 9.38, extol skrev:

1. What Gunnar said

2. Line 6 G10. Har kun ax8, en mission expression og trådløs på brettet. Bruker en powerbank til å gi den strøm. Funker utmerket. MANGE timers spilling mellom hver lading. 

Men en ulempe live, om man vil koble til både PA og amp på scenen, må vel være at det blir mer ledningskrøll mtp at alle kabler går fra pedalbrettet som ligger foran på scenen kontra hvis man hadde hatt Axe FX II som man ville plassert bak på scenen?

Noen andre ulemper dere har oppdaget ved livebruk med Ax8 vs Axe FX II?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil selvfølgelig bli mer kabler ja. Hadde Axe FX standard tidligere med MFC fotbrett. Fine greier det, men alt for mange knapper jeg aldri brukte og dritt med en ekstra unit å bære med seg. Nå kan jeg ha gitaren i ene hånda og ax8 i andre og få med meg alt på en tur. Jeg er superhappy med ax8, fordi jeg ikke trenger alt det ekstra som man betaler mange tusen for i axe fx. Har lydkort, så at ax8 ikke kan brukes som det er ikke så farlig.  Ax8 er også mye lettere å tweake live. Veldig fint med alle de "vanlige" kontrollene tilgjengelig. Bruker axe edit til å tweake patcher hjemme og gjør fin-innstillinger på scenen sammen med bandet.

Jeg spiller ikke kjempeofte ute og veldig sjeldent på store scener, så mine preferanser er selvfølgelig farget av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 9.38, extol skrev:

1. What Gunnar said

2. Line 6 G10. Har kun ax8, en mission expression og trådløs på brettet. Bruker en powerbank til å gi den strøm. Funker utmerket. MANGE timers spilling mellom hver lading. 

Dvs du har powerbank i kofferten for å unngå å koble kabel over scenen inn til strømuttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.