Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

krav til PC som takler f.eks Qbase godt.


jonta

Anbefalte innlegg

På 28. desember 2017 den 17.48, CastorFiber skrev:

Det er mulig jeg ikke har full oversikt over dette, men jeg lurer nå på om dette som "alle" vet kanskje kan stamme fra en eller annen utgave av Cubase som ikke fungerte sammen med en eller annen AMD prosessor?

Har aldri hatt AMD, så jeg har ikke noe erfaring å slå i bordet med, verken den ene eller den andre veien.

Jeg har prøvd to forskjellige utgaver av Cubase med to forskjellige maskiner med AMD. Mange års mellomrom, men maskinene var greit specca ut ifra samtiden. Også forskjellige lydkort. Det funka rett og slett ikke, og prossessor knelte ved relativt små "produksjoner", men jeg kan som sagt ikke forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg Clona den gamle HDD'n og innstallert SSD'n. Tenkte det kunne være greit å beholde OS på den gamle HDD, som en backup, men da velger maskinen den som bootdisk, siden den disken er størst? Så jeg går inn på boot meny (eller var det bios) under oppstart og velger den nye SSD'n der. Men dette husker ikke maskinen til neste oppstart. Går det an å lagre disse innstillingene?

Så tenkte jeg å øke ram ytelsene. Nå sitter det 4x1GB. Er det sånn at alle 4 kortene bør være like store, eller kan jeg beholde to av de gamle og bytte ut to, til f.eks 4GB, slik at det blir 2x1 pluss 2x4, altså tilsammen 10GB  ?

Og må jeg bruke 4 kort eller kan jeg bruke bare ett eller to kort ? Man kan jo få ett kort som er stort nok...

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i hvert fall bruke bare to kort der begge bør være like. Tror du kan bruke kort av annen spec. på de to andre slot'ene, men usikker på hvor godt det funker. Det er også avhengig av om du kjører 32 eller 64 bit versjon av Windows. 32-bit kan vel bare utnytte maks 4GB ram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"pirkemodus"- jo, man kan sette inn 4 GB, men man får bare brukt litt over tre av de. Det er vel ikke videre aktuelt å legge inn 32-bits Windows, så sant man ikke har en maskin som er så gammel at den ikke takler 64-bitsversjonen.
Hvis jeg husker rett, har det opp gjennom tidene variert litt om man må sette inn brikker i par eller ikke, ut fra hvilken generasjon av minnebrikker man benytter. Hva som er gjeldende for akkurat din maskin vet jeg ikke noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det avhenger jo av hva som er mulig på ditt hovedkort. Skal man gjøre det enkelt, du har brikkene, og du har fire minnekortplasser, så kan det være et riktig svar.
Nå er det jo slik at skal man kjøpe nye brikker, så hender det at eldre minnebrikker faktisk øker i pris. Det er ingen fasit på det du spør om. Har du brikkene, nok plasser, så er svaret på det du skriver i forrige post "Ja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.