Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

krav til PC som takler f.eks Qbase godt.


jonta

Anbefalte innlegg

33 minutes ago, jonta said:

Nei, Win 8 vil jeg ikke ha, såpass har jeg skjønt.

M2 rett i hovedkortet uten kabler? går det på en maskin fra 2009 da? Men det er en ledig plass nedenfor antenne link/act kortet pluss en kobling til, men den er veldig kort, bare ca 2 cm lang.

Jeg er bare veldig fornøyd med Win7, brodern sliter litt med 10...

Nyere hovedkort krever i alle fall ofte nyere versjoner av Windows, så hvis du insisterer på å bruke Win7 så pass ekstra godt på at det nye hovedkortet støtter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk også at om du kjøper Intel-prosessor fra Kaby Lake (7.gen) eller Coffe Lake (kommende 8.gen) så krever disse Windows 10. Vet ikke hvor langt tilbake du har støtte for Win7, men i mitt hode gir det liten mening å kjøpe en gammel CPU for å få støtte for et gammelt OS. Som de andre her sier så funker Windows 10 helt strålende, og det går veldig fint å bruke uten å benytte seg av app-konseptet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jonta skrev:

M2 rett i hovedkortet uten kabler? går det på en maskin fra 2009 da? Men det er en ledig plass nedenfor antenne link/act kortet pluss en kobling til, men den er veldig kort, bare ca 2 cm lang.

Trodde du var ute etter ny maskin?

På din gamle vil nok ikke det fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd amd-prossessorer et par ganger til musikkproduksjon, og de har knela ved sammeligning med tilsvarende speccet intel-prossessor. Når det gjelder w7 vs. w10, så er w10 det du selv gjør det til, og totalt overlegent w7.

i tillegg er det jo også et spørsmål om oppdateringer av OS. Der er det vel mer eller mindre slutt for w7 allerede.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kikker litt på forumet, type arkiv, vil de vel finne veldig få innlegg der det er noen som framhever Windows 8 som et godt alternativ, enten det er snakk om musikkproduksjon eller andre ting. Av en eller annen grunn har Microsoft hatt en egen evne til å produsere gode og helt elendige operativsystemer, sånn rundt regnet annenhver gang. Dette er noe som har vedvart i veldig mange år. Windows 10 er veldig innholdsrikt, og inneholder mye jeg aldri kommer til å bruke, men som er fint for andre. For meg er det et OS som på et bra vis erstatter Windows 7. App- integrering, Xbox-funksjoner og diverse annet kommer jeg aldri til å bruke. For andre er det sikkert fjonge saker.

Poenget er at det er et stabilt OS med veldig få problemer. Det kan man ikke si om forrige forsøk. Så får man leve med at "vi gamlinger" må finne nye steder å trykke på de vante knappene, fordi motene skifter.

Trøst deg med at du ikke bruker Linux, for der spretter funksjoner og innstillinger fra sted til sted fra uke til uke. Det fungerer veldig fint det også, så lenge man bruker det mye.

(Ber om tilgivelse fra "SUDO"- folket. Jeg er ikke helt der når det gjelder kunnskap. Trenger grafiske brukergrensesnitt.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke spille, nei. Klarer så vidt å gjøre allt det andre...ha-ha, brutter skulle ha meg med å spille et bil spill, rett etter at jeg hadde sittet å kjørt min bil et par timer?

GPU, det må være skjermkortet, kan sikkiert beholde det gamle. Det er faktisk så kraftig at de måtte spandere en bitteliten vifte der.

Nå har du funnet det ut, Intel er nok greia ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.