Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liming av hals på Epiphone LP


Anbefalte innlegg

Husker det var litt sårt og selge Gibson LP'n min for å finansiere Jem 20th. Denne Epin' ser dønn lik ut. Kjøpte den usett. Og hals sprekkene var en del mer kompliserte en det jeg har vært borte i før. Måtte limes på tre steder. Lagde klosser med halsprofil for at tvinger skulle sitte stabilt. Blir kanskje bra-. Ble uansett ikke blakk på denne.

DSC_6765.JPG

DSC_6766.JPG

DSC_6767.JPG

DSC_6768.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkene er laget av treklosser. Sagde ut med håndsag. Og filte til riktig passform. La på litt dobbelsidig tape for bedre friksjon. Kunne nok laget klossene med noe bedre passform. Men usikker på hvor stor betydning det har om de matcher helt halsprofilen.

Endret av stensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde klosser på feelingen. Burde kanskje brukt mal. Men tror ikke det har så stor betydning. Det viktigste er at tvingene blir satt riktig og får bra hold.

Resultatet ble ok. Må rådføre meg med frøkna som er mobbelsnekker angående videre finish på halsen. Det siste jeg ønsker er et ujevnt lag med klarlakk. Er mye bedre å spille på matte halser. Så en innfarging av de lyse partiene og så lakkbeis kan bli løsningen.

DSC00620.JPG

DSC00618b.JPG

DSC00619b.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.