Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva sparer du til? (Drømmerig)


Geralt_of_Rivia

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være spennende å høre hva deres rig består av nå? Og hva er målet?

Jeg kan ta min rig, og hva jeg sparer til.

Amp: Peavey 6505 MH + Laney cub kabinett
Gitar: Ibanez Rgir 20be og Ibanez s420 (med bareknuckle aftermath i både bridge og neck)

Pedalbrettet er hovedfokus nå. Det består av:
- Line6 g30
- Boss TU3
- Boss NS-2
-Digitech Whammy 5gen
-Dunlop Crybaby wah wah
-Mooer Slow Engine
-Ibanez ts9
-Boss DD7


Det jeg sparer til nå er et litt større pedalbrett og Strymon blue sky.
Jeg må nok da også ha en ekstra strømforsyning, eller en større en ( har en fueltank chameleon nå). 
Det hadde også vært bra å ha hatt en Boss ES-8 eller Boss ES-5.

Er det noen som har erfaring med en kraftig strømforsyning, pedalbrett eller boss es8/es5? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer man til ting? :o 

I den grad det å selge stæsj kan ses som 'sparing', så driver jeg vel med slikt, jeg også, men neimen meg om det eksisterer noen bevisst langsiktig plan bak denne 'sparingen'. 
Her er det mer eller mindre helbreding av umiddelbar GAS-attack som er greia, selvom den nylige innkasseringen av en Guild F-412 inneholdt en form for sparing i den grad at jeg solgte unna tre gitarer i forkant (hvor pengene for disse ble satt til side på 'utstyrskontoen') - og at jeg gikk svanger med denne Guild-planen i nærmere ett halvt år.

Jeg har planer om en D/HD-28-basert dreadnought en eller annen gang i (u)overskuelig fremtid, med tilsvarende 'sparestrategi'. :) 

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Sparer man til ting? :o 

I den grad det å selge stæsj kan ses som 'sparing', så driver jeg vel med slikt, jeg også, men neimen meg om det eksisterer noen bevisst langsiktig plan bak denne 'sparingen'. 
Her er det mer eller mindre helbreding av umiddelbar GAS-attack som er greia, selvom den nylige innkasseringen av en Guild F-412 inneholdt en form for sparing i den grad at jeg solgte unna tre gitarer i forkant (hvor pengene for disse ble satt til side på 'utstyrskontoen') - og at jeg gikk svanger med denne Guild-planen i nærmere ett halvt år.

Jeg har planer om en D/HD-28-basert dreadnought en eller annen gang i (u)overskuelig fremtid, med tilsvarende 'sparestrategi'. :) 

Jeg sparer også til dels på samme måte, men noen av kjøpene har ført til at penger utenfor egenkapital i form av salg av allerede innkjøpt utstyr, har vært nødvendig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Sparer man til ting? :o 

I den grad det å selge stæsj kan ses som 'sparing', så driver jeg vel med slikt, jeg også, men neimen meg om det eksisterer noen bevisst langsiktig plan bak denne 'sparingen'. 
Her er det mer eller mindre helbreding av umiddelbar GAS-attack som er greia, selvom den nylige innkasseringen av en Guild F-412 inneholdt en form for sparing i den grad at jeg solgte unna tre gitarer i forkant (hvor pengene for disse ble satt til side på 'utstyrskontoen') - og at jeg gikk svanger med denne Guild-planen i nærmere ett halvt år.

Jeg har planer om en D/HD-28-basert dreadnought en eller annen gang i (u)overskuelig fremtid, med tilsvarende 'sparestrategi'. :) 

Haha, hos meg går det i sparing. Har en egen konto for gitar stuff, og bruker morsom sparing hos DNB. Så hver gang jeg trekker kortet, går det 10 ekstra kroner til den kontoen. Tar tid, men gøy å se summen vokse etter hvert. Slik at jeg har råd til nye oppgraderinger :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Drømmerig: vet ikke om jeg har en to be honest.

Men! Det neste inn blir nok et lite brett som gjør at jeg kan koble meg til både her og der uten å måtte drasse på en amp. Listen består av diverse alternativer:

Mooer preamp  (en av de snart 20 forskjellige), Diezel vh4 2 preamp pedal eller Ampli-firebox. Tenker å kjøre disse i en Mooer ge200 og så evt i en liten power amp eller power amp sim. 

Stikkordet for denne planen er vel egentlig å få mest mulig for minst mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, lokmund said:

Drømmerig: vet ikke om jeg har en to be honest.

Men! Det neste inn blir nok et lite brett som gjør at jeg kan koble meg til både her og der uten å måtte drasse på en amp. Listen består av diverse alternativer:

Mooer preamp  (en av de snart 20 forskjellige), Diezel vh4 2 preamp pedal eller Ampli-firebox. Tenker å kjøre disse i en Mooer ge200 og så evt i en liten power amp eller power amp sim. 

Stikkordet for denne planen er vel egentlig å få mest mulig for minst mulig. :)

http://www.mooeraudio.com/?product/201705162068.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om den, men vil nok foretrekke GE200. Er mulig den også erstatter behovet for en preamp pedal dersom ampene i den er basert på preamp-serien deres. Mulig jeg hiver inn en Mooer Radar også. Med mindre ge200 også støtter egne impulsresponser. Noe jeg egentlig tror den gjør. :P

Det er en fin tid å være budsjett-riffer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riggen som jeg bruker i bandet mitt nå om dagen:

- Peavey 5150 + Laney IRT412
- EHX Metal Muff, Ibanez Tubescreamer TS9 og Boss DD-3
- Jackson KVMG og Gibson Flying V

Er kjempefornøyd med sound og tone, men er på utkikk etter en ekstra gitar. Gjerne en eller annen superstrat fra Schecter, Ibanez, Jackson, Washburn osv. Kunne også tenkt meg å oppgradere kabinett til enten Mesa eller Orange, men det er ikke høyt oppe på prioriteringslista siden jeg oftest spiller på kabinetter som spillestedene har stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.