Gå til innhold
AlphaBeta

AlphaBeta/BitWave sine ting og tang

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har nettop mekket sammet noen rack til firmaet mitt, som i hovedsak skal brukes av ASSIMILATE.

Beklager helt håpløse bilder, jeg lover å oppdatere tråden så fort jeg har tatt bilder som er skikkelig (må uansett ha det pga jobb).

Fortsatt en del plukk som mangler i racket (to axer til f.eks) men det nermer seg! Må stå ferdig til gig 20-10, det skal gå fint :)

wireless-tidy.jpg

breakout-panel-soldered.jpg

in-ear.jpg

in-ear-back.jpg

inear-open.jpg

main.jpg

messy.jpg

shipment.jpg

wireless.jpg

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer avansert enn jeg noen gang vil få bruk for... ?

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som litt over middels tilbakestående hva angår slike prosjekter så hadde det vært morsomt med en beskrivelse av oppsettet:)

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beskrivelse følger!

 

Vi spiller etter klikk, og har også backingtrack.

X32 rack vil være "lydkort" slikt at vi kan spille av backing og klikk. Dette er dens viktigste oppgave. Videre skal den styre showet for oss, og gi oss in ear monitor.

For showstyring så vil den via MIDI bytte patcher på gitarer og bass, og kjøre et par-tre forskjellige inserts på hovedvokalisten. Hvem liker vel ikke litt megafon innimellom? ;) Midien sendes også til en selvlaget MIDI -> DMX overgang slik at vi kan koble oss til steder hvor lys-rider følges.

X32 vil få, som inputs fra scenen:

  • Trommer (i minste fall en kick, trigget og en overhead, så vi får folback i monitor av trommene)
  • To stereo gitar fra Axe-FX
  • DI bass og Axe-fx bass (mono)
  • Tre vokal
  • En publikum-mikk (gjør at man får tilbake litt av scenefølelsen)

Et triks her er at gitar og bass sendes til front of house via galvanisk isolert splitt, for å unngå ground loops. Vokalsporene vil han få etter vår preamp, comp, eq og effect. Disse kan også isoleres, men tror ikke det bør bli en issue her.

Det viktigste designmålet med dette oppsettet var at opprigging skal gå lynraskt. Inn med rackene, koble to multier og slå på sendere og mottakere. Done.

På grunn av at ting skal gå raskt valgte vi også trådløse mikker, i tillegg til gitarer og bass. Line 6 sine digitale løsninger spiller godt på lag, og snart kommer det en antenna combiner som gjør at en antennesetup fanger opp for alt.

 

Når alle inputs er gjort klart så mikses hver in-ear som en bus. Denne busen sendes så via en (eller to) utganger på X32en. Vi skal bruke det slik at vokalist, bassist og trommis får summert miks på en side, og klikk på den andre. Slik kan de med mottaker selv mikse nivå mellom "oss" og "klikk". Den andre gitaristen og meg deler sender, og kjører sann stereo hvor jeg er pannet hardt til den ene siden og han den andre siden. Både på gitar og sang. Selve monitormiksen kan gjøres fra telefon/pad med app tilhørende X32. Min lille erfaring er at når man først har satt en miks som funker så er det som regel bare volum som varierer mellom venues.

Gjorde en full system sjekk i går, det blir bra det her!

 

Legger også ved planen jeg designet opp før jeg gikk til bestilling. Fortsatt noen patchpaneler og slikt som mangler, og jeg endret litt på layout. Men da jeg skulle koble var jeg glad for at noe tanger var gjort på forhånd!

RACK.png

rack (1).png

Endret av AlphaBeta
  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende. Men følte også at all hoderisting og lysblinking i musikkvideoen var i ferd med å frembringe akutte epilepsianfall. :-)

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Lignende innhold

    • Av Brattanorski
      Hei og hopp! 

      Jeg tilbyr rimelig undervisning i el-gitar, hjemme hos meg i Dalbakkveien i Oslo. Ca 5min fra Godlia t-bane stopp.  Selv er jeg låtskriver og utøvende musiker, men også tidligere musikkstudent ved Staffeldts i Oslo. Jeg 26år og har spilt gitar siden barneskolen

      Metodikk:
      Jeg baserer mine kurs på hva eleven selv ønsker å oppnå. Hva er ditt mål?

      1. Er du viderekommen og ønsker å bli dreven på rask alternate picking så fokuserer vi på teknikk (da kan vi nerde og ha det gøy!)
      2. Er du nybegynner, så starter vi lett og jobber mot å kunne spille den musikken du selv hører på

      Jeg ønsker først og fremst at du skal lære å kjenne hva som definerer DEG som gitarist og hvordan DU låter. Det synes jeg er kjempe spennende. Da kan vi skreddersy et opplegg rettet mot dine mål og preferanser. Jeg er resultatorientert og tålmodig. Er blitt fortalt at jeg har gode pedagogiske egenskaper og kan forklare avanserte konsepter på en forståelig måte.

      Jeg tar foreløpig 200kr timen (45min).
      Send meg gjerne en melding så tar vi en prat.
      Bjørn.

      Her er en liten link så dere kan se hva jeg bruker mine dager på :)
    • Av erlalv
      Hei. 
      Jeg har spilt i et band en liten stund nå, og nå har vi litt ulike meninger innad i bandet. Cluet er; vi har alle hver vår fullstack, (ENGL Powerball Peavey 5150 og Marshall Jcm800) i tillegg er det planer å micke opp hver amp med 4 mikker, to pr. 4x12.. nå argumenteres det hardt om å anskaffe ytterligere hver vår fullstack, som også skal mikkes opp. 
      jeg mener dette er totalt overkill! Når vi har amper på 100+W, samt to 4x12 hver, så er dette mer enn tilstrekkelig til både øvingslokale og eventuelle steder å spille, spesielt når det skal mikkes opp i PA i tillegg. 
      jeg er av den oppfatning at røramper må opp på et visst volum for at man skal utnytte potensialet til ampen, og spesielt innenfor sjangeren vi spiller, (heavy metal/metal) bommer jeg her?
      Er det jeg som har misforstått noe, blir lyden bedre av å ha to fullstacks, med to 5150topper (for mitt vedkommende), og at man trenger ikke ha lyden så høyt så lenge man har to amper? Og i et øvingslokale på ca 50 kvadrat, vil ikke totalt 6 fullstacks bli totalt overkill? ( og da har jeg ikke begynt å tenke på frakt av utstyr o.l) 
      Motargumentene jeg får er som nevnt at man trenger ikke skru rørampene så høyt når man har to, lydvolumet skal styres av PA, og mulighetene for å variere lydbildet gjøres gjennom å justere mikrofonenes plassering og vinkel foran hvert enkelt kabinett. 

      Håper noen kan gi meg argumenter for, eller mot hvis jeg skulle ta feil, for at ett fullstack er mer enn tilstrekkelig. 
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Rokamy
      Noen som kan hjelpe med en verdivurdering av denne gitaren som jeg kjøpte i begynnelsen av 80?
      Meget lite brukt og i meget godt stand.



    • Av Jaden
      Vurderer å selge min Tom Anderson fordi den ikke lenger blir brukt.
      21000 kr
      Har ligget i kassen sin de siste 1-2 årene og bare brukt hjemme.
      Dette er en Short Drop Top Classic med 24.75" scale length, ikke 25.5" Følger med original kasse og vibbearm.
      Det er noen "riper" og vanlig bruksslitasje på gitaren.
      Spør eller PM for mer info og/eller flere bilder.
       
      Legger ved bilder av gitar og av spesifikasjoner. Serienummer er 12-11-13N




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.