Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AlphaBeta/BitWave sine ting og tang


AlphaBeta

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har nettop mekket sammet noen rack til firmaet mitt, som i hovedsak skal brukes av ASSIMILATE.

Beklager helt håpløse bilder, jeg lover å oppdatere tråden så fort jeg har tatt bilder som er skikkelig (må uansett ha det pga jobb).

Fortsatt en del plukk som mangler i racket (to axer til f.eks) men det nermer seg! Må stå ferdig til gig 20-10, det skal gå fint :)

wireless-tidy.jpg

breakout-panel-soldered.jpg

in-ear.jpg

in-ear-back.jpg

inear-open.jpg

main.jpg

messy.jpg

shipment.jpg

wireless.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelse følger!

 

Vi spiller etter klikk, og har også backingtrack.

X32 rack vil være "lydkort" slikt at vi kan spille av backing og klikk. Dette er dens viktigste oppgave. Videre skal den styre showet for oss, og gi oss in ear monitor.

For showstyring så vil den via MIDI bytte patcher på gitarer og bass, og kjøre et par-tre forskjellige inserts på hovedvokalisten. Hvem liker vel ikke litt megafon innimellom? ;) Midien sendes også til en selvlaget MIDI -> DMX overgang slik at vi kan koble oss til steder hvor lys-rider følges.

X32 vil få, som inputs fra scenen:

  • Trommer (i minste fall en kick, trigget og en overhead, så vi får folback i monitor av trommene)
  • To stereo gitar fra Axe-FX
  • DI bass og Axe-fx bass (mono)
  • Tre vokal
  • En publikum-mikk (gjør at man får tilbake litt av scenefølelsen)

Et triks her er at gitar og bass sendes til front of house via galvanisk isolert splitt, for å unngå ground loops. Vokalsporene vil han få etter vår preamp, comp, eq og effect. Disse kan også isoleres, men tror ikke det bør bli en issue her.

Det viktigste designmålet med dette oppsettet var at opprigging skal gå lynraskt. Inn med rackene, koble to multier og slå på sendere og mottakere. Done.

På grunn av at ting skal gå raskt valgte vi også trådløse mikker, i tillegg til gitarer og bass. Line 6 sine digitale løsninger spiller godt på lag, og snart kommer det en antenna combiner som gjør at en antennesetup fanger opp for alt.

 

Når alle inputs er gjort klart så mikses hver in-ear som en bus. Denne busen sendes så via en (eller to) utganger på X32en. Vi skal bruke det slik at vokalist, bassist og trommis får summert miks på en side, og klikk på den andre. Slik kan de med mottaker selv mikse nivå mellom "oss" og "klikk". Den andre gitaristen og meg deler sender, og kjører sann stereo hvor jeg er pannet hardt til den ene siden og han den andre siden. Både på gitar og sang. Selve monitormiksen kan gjøres fra telefon/pad med app tilhørende X32. Min lille erfaring er at når man først har satt en miks som funker så er det som regel bare volum som varierer mellom venues.

Gjorde en full system sjekk i går, det blir bra det her!

 

Legger også ved planen jeg designet opp før jeg gikk til bestilling. Fortsatt noen patchpaneler og slikt som mangler, og jeg endret litt på layout. Men da jeg skulle koble var jeg glad for at noe tanger var gjort på forhånd!

RACK.png

rack (1).png

Endret av AlphaBeta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.