Web Analytics
Jump to content

NAD!!! Bogner Shiva EL34

Threechords
 Share

Recommended Posts

JAJAJAJAjajajaja, da ble det enda ett bytte på amp fronten.

Goodbye BE, goodbye Empire and hello Shiva!

Jeg kommer nok aldri til å spille på en bedre amp enn BE, den var syk syk syk. Men for pengene jeg "vant" tilbake kan jeg leve lenge og godt med å nå inneha en Shiva til nesten 1/3 av hva jeg ga for BE.
Jeg har kun fått testet Shivan i 5 min men det låt fett og virker som den parrer veldig bra med en helt standard reissue TS808 og ikke minst Centuran. Fett fett fett!!
Satte alle brytere på mer el mindre 6 og det låt veldig bra. Blir morsomt å bruke mer tid på denne og planen er å bytte alt av rør til Genalex Gold lion KT77 powertubes og Genalex gold lion preamp tubes.

Tror faktisk jeg endelig har fått meg en stayer på amp fronten. Det er stabilt på gitar fronten (Maybach Lester og Maton MS 500), det er mer eller mindre stabilt på pedal fronten så nå er vi straks i mål:)

Skal få lagt ut noen kosebilder av riggen snart. Imens fant jeg dette hos VG: 

beshivaheadel34-xl.jpg

• Like 1

27 minutter siden, Threechords skrev:

Tror faktisk jeg endelig har fått meg en stayer på amp fronten. Det er stabilt på gitar fronten (Maybach Lester og Maton MS 500), det er mer eller mindre stabilt på pedal fronten så nå er vi straks i mål:)

beshivaheadel34-xl.jpg

??????????????

Men grattis ?

• Thanks 1

• 2 weeks later...

Veldig fornøyd med den! Byttet alt av rør til Genalex Gold Lions og det låter veeeldig bra! Super happy så denne blir folkens!
Kjøpte en helt standard TS-808 og den er en perfekt partner til Shivan. Tror faktisk jeg har alt jeg trenger på pedalfronten også nå så nå er det kun ett mulig salg av Maton øksa for å finansiere en annen øks så er vi der!!!! Finally!!!! Yes!! And I mean it...  No shit.. ?

Edited by Threechords

Merkelig, den Shivan jeg kjøpte var også i Oslo og selgeren het Even:) Skal sjekke serienr på min på torsdag, ser ut som det er samme amp. Men kan jo være en annen som heter Even som selger samme amp også da:)
Edit: Ser nå at selger skriver EL84, trodde det kun fantes 6L6 og EL34 utgaver av Shivan. Tipper det er en leif og at dette er en EL34. Kan ikke se noe sted at disse kom/kommer med EL84.

Edited by Threechords

Shivaen min var med 6L6. Den låt også helt fantastisk. Min var anniversary edition. 

Problemet var at den veide nesten like mye som vox ac30 comboen den erstattet, så den ble for mye å dra på. 

Og effektløkka var ikke mulig å skjønne seg på.

Flaks Kemperen låter like bra og veier 2 kg :)