Web Analytics
Jump to content

NGD! Gibson flying V 2017 HP

ErikKlæptn
 Share

Recommended Posts

Første øving med gitaren overstått, og er like happy som en laks i et badekar full av øl!!!?

Dirty fingers er HOTTE!! Truckstop chickie overdriver IKKE!?Tror jeg må skru litt på ampen for å finne en ideell lyd.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med gitaren!!

• Haha 2

7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

500T er ikke særlig tamme de heller . Iommi og Angus sine Gibson pickups er og ca. samme output . Iommi sine liker jeg best . Men har "vokst opp" litt og liker best 57 Classics og Burstbucker 3 i bridge nå .

er absolutt med på det du sier her. Har vært EMG fanboy i mange år nå, men kjenner jeg begynner like litt mindre hotte pickuper bedre og bedre, og begynner også gå mer i retning passiv fremfor aktiv. Er kanskje noe som kommer med erfaring? :) 

Skrudde ned litt gain og tweeka tonekontrollen på ampen så ble det litt mer levelig på alle måter på øvinga, men har vel litt å gå ennå på tror jeg. Satser på at jeg greier "temme" pickupene i denne gitaren greit :)

• 2 weeks later...

Gitaren er satt opp med 009-046 strenger fra fabrikk, noe som ikke fugerer helt for meg. Vurderer å hive på 010 strenger, men usikker på hvordan dette vil fungere? Tenker da spesielt på denne titan nøtta, om det er noe fare for strengeknip eller lignende problemer?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.