Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Fender Twin Reverb?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Googlet og kom over denne:

http://www.tdpri.com/threads/65-princeton-vs-68-custom-tone-plots.548514/

The differences are clearly visible and audible:

  • Bear in mind that the low E string is at 80Hz, unless you are Jim Campilongo.
  • In the critical area for midrange warmth (200Hz - 400Hz) the '68 Custom has about 5dB more gain. That's mainly what people are hearing.
  • Treble curves are virtually identical, as expected
  • Yes, the '68 Custom has more bass. Or more accurately, the Bass control doesn't go down as far - it stops at what would be approximately 2 on the stock circuit.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger. I videoer virker 68 vel ullen i forhold til 65. Det blir så klart noe annet i rommet, men ønsker ikke at den skal låte ullent. At den brekker tidligere ser jeg på som en fordel dog. 68 er jo billigere, å ser bedre ut, men det hjelper lite om det skal gå på kompromiss med lyden. Jeg kjører jo også hovedsaklig gitarer med humbucker, så kan være 65 er veien å gå, men burde fått testa de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig fått bygget om en 65 til ptp 63, og bruker den sammen med et 112 Jensen c12k element. Ombyggingen tok ikke allverdens tid og jeg endte opp med å betale litt under nypris av en 65. Jeg er veldig fornøyd og anbefaler gjerne ampdoktoren som bygde om forsterkeren.

Edit: Kom gjerne innom for å teste den. 

Endret av nikotro
Tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slashaxl skrev:

Takker for alle tilbakemeldinger. I videoer virker 68 vel ullen i forhold til 65. Det blir så klart noe annet i rommet, men ønsker ikke at den skal låte ullent. At den brekker tidligere ser jeg på som en fordel dog. 68 er jo billigere, å ser bedre ut, men det hjelper lite om det skal gå på kompromiss med lyden. Jeg kjører jo også hovedsaklig gitarer med humbucker, så kan være 65 er veien å gå, men burde fått testa de.

På 4sound i Moss har de begge. Om du har mulighet burde du ta med deg gitar og teste der. Veldig hyggelige folk også. 

Endret av nikotro
Tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i Trondheim, så ikke så enkelt dessverre :) ikke noe bråhast, må få inn litt cash først, nettopp henta inn to Les Paul'er. Høres ut som 65 er mest riktig, men får se hva som dukker opp, kan jo kjøpe brukt å selge igjen om det skulle bli feil sånn sett.

Den på finn er jo nær nypris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pledrik skrev:

De 68ene som blir lagt ut på finn går alltid veldig raskt og til veldig nære nypris. Litt rart, men forsvarer jo kjøp av ny forsterker. Må være det mest likvide musikkutstyret man kan ha:)

700kr mer for ny ja, da er det jo like greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at Princeton Reverb er noen liten utgave av Twin Reverb.

Blackface Twin Reverb er en AB763 krets, og Princeton Reverb er et helt annet dyr.

Så jeg hadde heller sett etter andre Blackface modeller med AB763 kretsen hvis det var en mindre Twin Reverb jeg så etter.

Minstemann med AB763 krets er Deluxe Reverb, men det er jo også andre modeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.