Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Fender Twin Reverb?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Er gira på en Twin Reverb amp hjemme, men skulle gjerne hatt noe tilsvarende med lavere watt, da jeg skjelden får cranka såpass at det låter her i huset, Hva kan anbefales? Sett litt på den 12w Clapton ampen, som frister litt også. Det finnes jo ca en million varianter av både klassiske og nye Fenderamper, og jeg har dessverre ikke fått testa så altfor mange. 

Er ute etter clean'en, "brekken" og pedalvennlighet. Siste minst viktig, men liker å ha en tubescreamer eller lignende on hand :)

Utelukkende interessert i Fender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slashaxl skrev:

Det er definitivt noe å satser, den låter j.... bra. Har hatt min i et par år nå, brukt den på massevis av jobber. Anbefales varmt! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MAa skrev:

Det er definitivt noe å satser, den låter j.... bra. Har hatt min i et par år nå, brukt den på massevis av jobber. Anbefales varmt! 

 

Det er godt å høre :) 

Kanskje det blir veien å gå da. Skal se om jeg får testa en snarest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MAa skrev:

Du nevnte EC, har også en Tremolux i den serien. Den låter også utrolig bra, men selvfølgelig ganske annerledes enn Princeton.

Og i en annen prisklasse.  

 

Ja, litt mer kostbare å vriene å finne de. 

Hvordan er elementet i den Princeton ampen da? TEN element? Ser det er Jensen i den 65 reissue'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Twin hjemme, og som du sier så er det ikke helt optimalt. Skal selges, og en Princeton Reverb står vel øverst på listen av erstatninger. Herlig sak! 

Tror denne også er ganske fet, litt annerledes lydbilde men er visstnok The Shiznit: http://www.vintagegitar.no/54-forsterkere/fender-amps/3808-fender-57-custom-champ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pledrik skrev:

Jeg har en Twin hjemme, og som du sier så er det ikke helt optimalt. Skal selges, og en Princeton Reverb står vel øverst på listen av erstatninger. Herlig sak! 

Tror denne også er ganske fet, litt annerledes lydbilde men er visstnok The Shiznit: http://www.vintagegitar.no/54-forsterkere/fender-amps/3808-fender-57-custom-champ

Virker kul den lille Champ'en der ja :) kanskje dog litt ensidig som eneste cleanamp, men sannsynligvis meget morsomt som et tilskudd når man har flere amper tilgjengelig. Prøver å holde ampparken nede, og har for tiden kun SL-5 hjemme i tillegg til Kempern. Tror en Fenderamp på mange måter kompletterer behovet mitt for amper hjemme. Famous last words men ?

Hva skal du ha da? 65 eller 68 reissue? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pledrik skrev:

Tror jeg går for 68, hvis jeg ikke finner en gammal en da:). Ser også at det ligger en (overpriset) 57 Deluxe på finn som også trykker på endel knapper her i gården...

68 fordi? :) 

Tror ingen har noen inne i Trondheim, så ikke så lett å få testa dessverre. Kan jo høre om de kan ta inn forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Slashaxl skrev:

68 fordi? :) 

Tror ingen har noen inne i Trondheim, så ikke så lett å få testa dessverre. Kan jo høre om de kan ta inn forsåvidt.

Egentlig ikke noe annen grunn enn at jeg likte lyden bedre enn i 65'en, men det kan sikkert variere fra amp til amp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pledrik skrev:

Egentlig ikke noe annen grunn enn at jeg likte lyden bedre enn i 65'en, men det kan sikkert variere fra amp til amp. 

Ok. Basert på noen youtubevideoer synes jeg kanskje 65 versjonen høres ganske mye bedre ut. Selvsagt ikke noe å sette som fasit, så må enten bare ta en sjangs, eller prøve å få testa de hvis det jeg skal ende opp med en slik :)

Deluxe reverb'en virker jo også interessant i grunn. 22w dog. 

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på YT så virker '65 bedre synes jeg... men personlig test side om side levnet liten tvil om at '68 låt meget finere.
Merk... nye amper = nye stock speakers... 

Personlig kunne jeg tenkt meg en Princeton med litt mer futt, topp+kabinett og 2x12... De heter også gjerne Headstrong Lil' King-S og koster flæsk ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.