Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss DD-5 eller T-Rex Replica?


Gnome

Anbefalte innlegg

Helø!

Jeg er ute etter en god Delay pedal og jeg har funnet to som matcher mine kriterier.

Boss DD-5 er liksom den det alltid har vært, men etter at jeg oppdaget at T-Rex'en også har de funksjonene jeg vil ha, begynner jeg å lure litt.

T-Rex'en er mye dyrere men er i tillegg visstnok "den beste". Så jeg lurer på om det er verdt penga å kjøpe en T-Rex til 3000 eller få en DD-5 til en tusenlapp.

(Priser estimert fra eBay)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kommer til aa kjope en Tc. SCF som funker som Chorus og Flanger. Saa den er i boks (liturally)

Men, delay er for meg mye viktigere enn mye annet. Saa jeg lurer fortsatt. Flanger er ikke saa viktig. Noen som har testet begge?

Og jo, DD-5'en er ute av produksjon, men det er alltid minst 3 stykker paa eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel litt på vei off-topic, men hvem har ofte behov for delaytider >1000ms? Det lengste jeg har hatt bruk for er ≈600ms. I en delayboks ville jeg heller vurdert lydkvalitet, hvor lett den er å justere under en konsert og om den har tap-tempo eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til litt særere bruk kan en fort vekk ha behov for delaytider over ett sekund, men, flertallet har vel ikke bruk for det 'ofte,' det er jo greit nok.

For øvrig er jeg også interessert i å høre fra noen som har testet T-Rex-pedalen, jeg er selv på utkikk etter en god delaypedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.